המרוץ מאופיין בצבעוניות שלו בשל אבקות הצבע הנזרקות על הרצים, המסמלות את הפוסט־טראומה ונותנות צבע לאותה פציעה נפשית "שקופה", שאינה נראית לעין.

כחלק מהמסר "רצים בנעליהם", יצרה העמותה מפגש של השחקנים דין מירשניקוב, אימרי ביטון והאלוף האולימפי פיטר פלצ'ק עם שלושה מתמודדי פוסט־טראומה: אורי אהרנפלד, פדוי שבי ממלחמת יום הכיפורים; יוסי כהן, שבעת שירותו הצבאי בשנת 2000 נקלע בטרמפ בדרך הביתה למארב מחבלים, שאותם הרג, ונפצע קשה; ואהוד קקון, ששירת כחובש קרבי בגבעתי ובשנת 2004 הוקפץ לאירוע חדירת מחבלים במוצב מורג, אז נאלץ לטפל בפצועים ולקבוע מוות בזירה, גם של חברו מהטירונות.

במפגש נכחו שלושה מאיירים, שבהשראת המפגשים איירו את הסיפור על נעליים שתרמה חברת אדידס, אשר איתן ירוץ כל אחד מהשלושה.  ביטון ירוץ בנעליו של אהרנפלד, שאותו הכיר בשל התפקיד שעשה ב"שעת נעילה". פלצ'ק התרגש לשמוע מקקון על הרגע שהחליט לאחר 12 שנים לבקש עזרה בהתמודדות עם הפוסט־טראומה, וירוץ עבורו. ומירשניקוב ירוץ בנעליו של כהן, שממנו שמע על המארב שנקלע אליו, ועל כך שירה בעצמו בשלושה מחבלים, חטף כדור בחזה והמשיך להילחם בהם.

מחר ייפגשו כל השישה בשנית, ואז יראו לראשונה את הנעליים שאוירו בהשראת המפגשים, שאיתן ירוצו פלצ'ק, מירשניקוב וביטון, עבור אלו המתמודדים עם פוסט־טראומה ובנעליהם. כל ההכנסות מהמרוץ יוקדשו לתמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה.