מרכז לוגיסטי וקהילתי חדש של ארגון פתחון לב, שהושק ביום חמישי האחרון בראשון לציון, הוא הרבה יותר מאשר מחסן סחורות ענק של תרומות לנזקקים. משולבים בו גם מרכז סיוע במיצוי זכויות ומוקד סיוע, שעד כה הפעיל הארגון בנפרד.

לדברי אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, המרכז שהוקם בהשקעה של מעל למיליון וחצי שקל מכספי תרומות, בעיקר של קרן שלי ארביב, יאפשר למתנדבי ועובדי הארגון להעניק לאוכלוסיות מוחלשות את כל השירותים תחת קורת גג אחת.

ברחבי המרכז פזורים אשנבי שירות לקבלת סלי מזון עם פינת המתנה, והוא יאפשר לארגון להרחיב פי שישה את היקף הסיוע.

כהן אמר באירוע: "כשפתחון לב הוקמה היו בישראל כ־800 אלף נפשות מתחת לקו העוני. עם השנים נוספו עוד 1.1 מיליון עניים. אפשר להוציא אנשים ממעגל העוני. מדובר בעבודה משולבת - סיוע בטווח המיידי באמצעות מזון וכל הדרוש לקיום, ומצד שני - תוכניות חינוכיות לצעירים בסיכון ותוכניות כלכליות כדי לוודא שאותם אנשים יוצאים באופן סופי ממעגל העוני".

במרכז החדש ייאסף המזון המגיע בתרומות ומחולק לסניפי הארגון ברחבי הארץ, וייארזו סלי מזון עבור הבתים של מבקשי סיוע מפתחון לב שאין באפשרותם להגיע לסניפים. כמו כן, תיערך במקום חלוקת סלי המזון מדי יום, לצד מזון לתינוקות, כלי בית, הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל, ייעוץ משפטי ורפואי ושירותי מספרה.