חברת מקורות השלימה חיבור ראשון מסוגו של אזור הערבה התיכונה למערכת הולכת המים הארצית. מדובר בפרויקט שאושר על ידי רשות המים והוקם בפחות משנה, ובו נוצר חיבור קו מים באורך של כ־30 ק"מ בין אזור דימונה דרומה לאזור הערבה, בעלות שנאמדת בכ־50 מיליון שקל.
אזור הערבה התבסס בעבר על אספקת מים מקידוחי מים מקומיים מליחים. הביקוש למים באזור גדל בקצב גבוה ומתמיד ביחס להיצע מקורות המים המקומיים. מצוקת המים הובילה לאישור תוכנית אב על ידי רשות המים, שעיקרה הזרמת מים מהמערכת הארצית דרומה. 

בשנת 2018 הושלם השלב הראשון של תוכנית האב כאשר מקורות, באמצעות חברת הבת שלה שח"מ, סיימה פרויקט של הנחת קו מים מבריכות צפית ועד נווה זוהר וכיכר סדום.

הבוקר הושלם החלק השני של התוכנית בזמן קצר של פחות מעשרה חודשים. בכך, לראשונה מאז תולדות המדינה, חוברה גם הערבה התיכונה למערכת המים הארצית. הפעלת הקו החדש תאפשר להגדיר את כמויות המים מהמערכת הארצית לאזור עד ל־8 מיליון מ"ק לשנה, ובמקביל תשפר את איכות המים המסופקים לחקלאות האזור.

יו"ר דירקטוריון מקורות יצחק אהרונוביץ' אמר: "חברת מקורות ממשיכה לחבר את כל חבלי המדינה למערכת המים הלאומית. בעתיד יוצב במקום מתפיל מים חדש, כזה שיגדיל עוד יותר את היצע המים שמשקי הבית וחקלאי האזור ייהנו ממנו".

מנהל רשות המים גיורא שחם הוסיף: "לראשונה מאז הקמת המדינה מתיישבי הערבה המרכזית מתחברים למערכת המים הכללית של ישראל. אספקת מים זו תגביר מאוד את הרווחה של מתיישבי חבל ארץ חשוב זה".