חזרתו של נגיף הפוליו לישראל? ד"ר רפי קרסו התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לגילוי מקרה הפוליו בארץ, לראשונה זה 33 שנים. ד"ר קרסו ענה האם לדעתו יש לראות במקרה שהתגלה את שובו של הנגיף.

"פוליו הייתה מגפה שפגעה בהרבה מהדורות הקודמים, עד שבאו החיסונים וכמעט מיגרו את המחלה מהעולם", אמר בפתח הראיון: "אמנם, יש כאלה שמתעקשים לא לקבל את החיסון כמו שקרה עם החצבת לפני לא הרבה זמן. אם הילד שהתגלה בו הנגיף היה מקבל את חיסון, הוא לא היה נדבק. בווירוס תמיד יש נגיפי פוליו כי זה נמצא בצורה המוחלשת ומופרש בצואה".

"ההדבקה בפוליו היא מצואה או מרוק. אם אני לא רוחץ ידיים ויש לי את הווירוס, אני נוגע בידית ומישהו שם בפה אני אדבק. חיסונים נגד הפוליו ניתנים לילדים בשנה הראשונה לחייהם והם מוגנים לחלוטין. צריך להבהיר שזו מחלה מאוד קשה", אמר ד"ר קרסו.

"יש גם את ה'פוסט פוליו' שזו החמרה של הסימנים", הוסיף: "הילד הזה כפי שקראתי כבר מרגיש חולשה ברגליים, אני לא אופטימי לגבי שיפור החולשה אלא לגבי החמרה של זה. זה איום ונורא, השם יעזור אבל השם עוזר למי שעוזר לעצמו".

לבסוף השיב ד"ר קרסו לגבי האפשרות שהמקרה שהתגלה יתפשט וייהפך למגפה: "אני לא מאמין שזה יקרה כי רוב האוכלווסיה מחוסנת. כן יכול להיות שיהיו עוד כמה מקרים בקרב אלו שלא התחסנו, אבל אני מאוד מקווה שכל ההורים שטרם חיסנו את ילדיהם ילכו לעשות זאת. זו מחלה שהעולם המערבי מיגר אותה ולא קיימת כמעט, היא קשה ומתים ממנה. החיסון מוכר, ידוע ובטוח אמנם לרוב ההמלצה היא לחסן עד גיל שנה, אבל אפשר לתת בכל גיל".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM