איש העסקים והפילנתרופ הישראלי ליאוניד נבזלין הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מוותר על אזרחותו הרוסית. נבזלין אמר: "כל מה שפוטין נגע בו גווע. אזרחות רוסית כשלעצמה הפכה לאות קלון שאינני רוצה לשאת עוד. אני נגד המלחמה, אני נגד הכיבוש, אני נגד השמדת העם האוקראיני. אני אזרח ישראל ואם לחשוב על אזרחות נוספת, הייתי גאה לקבל דרכון אוקראיני".

עוד כתב נבזלין: "אני לא יכול להרשות לעצמי להיות אזרח של מדינה שהורגת ילדים של מדינה אחרת, ושמענה את ילדיה שלה שלא מסכימים למעשים האלה. רוסיה נהייתה פשיסטית מדי. התרבות, השפה והשורשים הרוסיים נשארים כמובן איתי, ואולי יבוא יום וארצה שוב לקבל אזרחות רוסית".

נבזלין, בן 62 היה מראשוני היזמים הצעירים ברוסיה לאחר התפרקות ברית המועצות. יחד עם איש העסקים מיכיאיל חודורקובסקי הקים את חברת הנפט "יוקוס". במקביל לפעילותו העסקית כיהן בתפקידים ציבוריים שונים, בין השאר כנשיא הקונגרס היהודי הרוסי. ב-2003 הפכו בכירי "יוקוס" והחברה עצמה יעד לרדיפה על ידי ממשלתו של ולדימיר פוטין.

בעקבות כך עזב נבזלין עזב את רוסיה ועלה לישראל. בנוסף לכך, בתו מנישואיו הראשונים, אירינה נבזלין, היא אישתו של ח"כ יולי אדלשטיין