עוזרים לנמלטים: יוזמה מרגשת של עיריית נוף הגליל, עליה ניתן לדווח היום (חמישי). בעקבות דרישת ראש העיר, חניון העירייה הוסב לחנות כל-בו, שישמש את העולים החדשים ואת הפליטים שהגיעו לעיר מאזור הקרבות באוקראינה. בחנות הותקנו מדפי מוצרים ומצרכים לפי קטגוריות: לבוש, הנעלה, ציוד לבית ספר, מזון יבש, ממתקים, שמיכות, טואלטיקה, היגיינה ועוד.

בכניסה לחנות העירייה העמידה עגלות סופר לטובת הלקוחות, עולים חדשים וכן פליטים מאוקראינה. העולים מעמיסים מכל הבא ליד, עוברים בין המחלקות ובוחרים לעצמם את המצרכים והמוצרים שהם צריכים. בכניסה למתחם הוצב שלט ברוסית: "סופר נוף הגליל - סופרמרקט לעולים מאוקראינה".

סופר כל-בו לעולים מאוקראינה בנוף הגליל (צילום: עיריית נוף הגליל)
סופר כל-בו לעולים מאוקראינה בנוף הגליל (צילום: עיריית נוף הגליל)

"כמעט כל המוצרים בסופר שלנו הם חדשים, תרומות שנתקבלו מרשתות גדולות, בעיקר ביגוד והנעלה, אבל גם הרבה מצרכי מזון יבש ומוצרים חיוניים עד לפריטים הקטנים כמו משחה ומברשת שיניים", סיפר יוזם הקמת המתחם, ראש העיר, רונן פלוט. לדבריו: "בסופר כל-בו של נוף הגליל יש הכל חוץ מעמדת קופה ותשלום. העולים מגיעים בהסעות מבית המלון בו הם מתאכסנים בעיר, לוקחים כל מה שהם צריכים וחוזרים בהסעה חינם".

סופר כל-בו לעולים מאוקראינה בנוף הגליל (צילום: עיריית נוף הגליל)
סופר כל-בו לעולים מאוקראינה בנוף הגליל (צילום: עיריית נוף הגליל)

שירות הסופר הוא לא היוזמה היחידה של העירייה בקליטת העולים מאוקראינה. לטובת עידוד העולים והקלה על התאקלמותם בשנה הראשונה, העירייה ארגנה סל הטבות מיוחד לעולים מאוקראינה המעניק להם כניסה חינם למתקני הנופש בעיר כגון הקאנטרי, הבריכה המחוממת וחוגי הספורט וכן כניסה חינם למופעי התרבות העירוניים ופטור מתשלומי גנים ובתי ספר בשנתם הראשונה.

בנוף הגליל נקלטו מתחילת השבוע 130 איש מאוקראינה, מתוכם 23 ילדים שכבר נכנסו לגנים ולבתי הספר. העיר אשר למעלה מ-50% מתושביה הם עולים ותיקים דוברים השפה הרוסית, צפויה לקלוט בימים ובשבועות הקרובים מסה גדולה של עולים. "אנו ערוכים לקליטת גל עליה גדול לא רק במערכות העירייה אלא גם במעורבות התושבים עצמם שמתנדבים לאמץ משפחות עולים ולסייע להם בתהליך קליטתם. יצאנו במיזם 'נוף אחד - משפחה אחת' בו קראנו לתושבים לאמץ משפחות. ההיענות מדהימה בין היתר בגלל ההזדהות העמוקה של התושבים שכמעט כל אחד מהם היה בעברו עולה חדש", נמסר מהעירייה.