לאחר שנתיים ללא חגיגות בשל משבר הקורונה ובתום שלושת ימי גל הקור, המונים חגגו היום (חמישי) את פורים בתהלוכות, קרנבלים וחגיגות. 

גבעתיים: עשרות אלפים השתתפו בקרנבל פורים שהתקיים ברחוב כצנלסון בלב העיר, שנסגר לתנועת כלי רכב למשך שעות ארוכות. מאחר וברמת גן יתקיים מחר קרנבל פורים ברחוב ביאליק הסמוך, גם רבים מתושביה הגיעו היום לגבעתיים לחוות את המנה הראשונה של חגיגות פורים. בקרנבל הססגוני השתתפו, בין היתר, אגם בוחבוט, בן זיני, מיקי ומני ממטרה.

קרנבל פורים בגבעתיים  (צילום: עיריית גבעתיים)
קרנבל פורים בגבעתיים (צילום: עיריית גבעתיים)

חולון: בשל התפרצות גל האומקירון בינואר, גם השנה לא התקיימה העדלאידע הגדולה והמסורתית של העיר, מאחר והיא דורשת הכנות ממושכות.

הרצילה: העדלאידע העירונית שבה השנה לפעילות והתקיימה בסימן הקורונה עם שלל תחפושות מ"מנהרת הזמן" ותחפושות מגלי הקורונה. אלפים השתתפו בתהלוכה הססגונית, אותה הוביל ראש העיר משה פדלון שהתחפש לרופא, בסיומה התקיים הפנינג ענק עם הופעה של אנה זק. "איזה כייף לחזור אחרי שנתיים", ציין פדלון.

עדלאידע בהרצליה  (צילום: דוברות עיריית הרצליה יח''צ)
עדלאידע בהרצליה (צילום: דוברות עיריית הרצליה יח''צ)

נתניה: ברחבי העיר התקיים אירוע בהשתתפות אלפים. העירייה ארגנה קרנבל ססגוני שהתקיים ברחוב הרצל ובכיכר העצמאות, במעמד ראש העיר מרים פיירברג-איכר. החגיגות שסחפו גם תושבים רבים מחוץ לנתניה, כללו שלל תחפושות, להטוטנים, רקדנים ואומנים לילדים.

קרנבל פורים בנתניה  (צילום: אורן אלון )
קרנבל פורים בנתניה (צילום: אורן אלון )

אשקלון: בחרבי העיר נהנו אלפי תושבים מפסטיבל "אשקלון במסכה" שהתקיים בפארק אגמים. הפסטיבל כלל לצד מופעים, מתחם נינג'ה, קירות צילום, טרמפולינות, תיפוף על כדורים, מתנפחים, דוכני יצירה, עמדות איפור, דמויות רחוב ואפילו קרטיבים במגוון טעמים.

פסטיבל פורים באשקלון  (צילום: סיון מטודי,אלדד עובדיה)
פסטיבל פורים באשקלון (צילום: סיון מטודי,אלדד עובדיה)


תל אביב: בעיר שבה החלה מסורת מצעדי העדלאידע, לא מתקיימת התהלוכה כבר עשרות שנים, אבל באזורים מרכזיים שונים היתה אווירה חגיגית. המוני צעירים מחופשים יצרו אווירה פורימית שמחה על רקע בתי הקפה המלאים. אווירה חגיגית שררה גם בתחנת הרכבת השלום בתל אביב, שהתחפשה.

התחנה, שהיא הגדולה ביותר מבחינת נתוני נוסעים ואשר עוברים בה מידי יום, בממוצע של 60-50 אלף נוסעים, התפארה בחוגגים המחופשים העוברים דרכה לאירועי פורים. לרגל סיום מגבלות הקורונה, הפתיעה את האלפים שהגיעו בבוקר כאשר היא נראתה כסט של סרט מהמערב הפרוע.

מתקני התחנה הרגילים שינו את פניהם בהתאם. עמדת הרב קו הפכה לבית מעצר מהמאה ה-19, משרד מנהל התחנה הפך למשרדו של השריף, קופות התחנה לסניף בנק ואולם ההמתנה הפך לרחוב הראשי של העיירה בו פוזרו אלמנטים מהמערב הפרוע, כגון חנויות, שלטים, חביות, חבילות חציר ולוחות מודעות, שיצרו תחושה של מסע לסרטי המערב הפרוע.

הספארי ברמת גן:  לרגל חג פורים, המטפלים בספארי הכינו משלוחי מנות עבור בעלי החיים. מי שנהנו במיוחד היו קופי המקוק המזוקן, מקסי, יאנה, יונית וימית וכל הגורים, לאחר שזוהר, מתנדב בספארי, הכין עבורם תבניות עץ ועליהן נכתב "משלוחי מנות ופורים שמח".

המשלוחים הוכנו כמגשי סושי מלאים באורז, ירקות, פירות, פרחים וכל טוב. את המגשים המטפלים הניחו בתוך בריכת המים וכך גרמו לקופים לנסות למשות אותם ולאכול. הם התמודדו בהצלחה עם האתגר הנהדר ונהנו מהמטעמים.

גם לפסמונים הוכן משלוח מנות מיוחד, אוז אמן בטעם מלוח. היא הוכנה מעץ חלתוכה הוכנסו ענפימלוח שכל כך אהובים עליהם. בשעות הבוקר הפסמונים עוד נותרו במחילות, הקור גרם להם לרצות להישאר שם, אך אחד מהם יצא לשנייה גנב לעצמו ענף ורץ למחילה. כמה דקות יצא שוב, לקח לעצמו ענף נוסף ושוב נמלט. לאחר שהתחמם מייד הוא יצא ביחד עם חבריו שחגגו ביחד עם אוזן אמן מלאת המלוח. מי שעוד נהנו מאוזני המן מלאים בענפים ומזון אהוב היו התוכים של הספארי.