שירות התעסוקה פרסם היום (שלישי) את דוח "דופק שוק העבודה" לסיכום חודש פברואר, לפיו מספר המובטלים בשירות התעסוקה זהה למספרם ערב משבר הקורונה, ועמד בפברואר על 163.8 אלף בלבד. מדובר במספר הנמוך ב-2.9% בהשוואה לחודש ינואר. "נתוני החודשים האחרונים מלמדים על התמתנות שיעורי הירידה במספר דורשי העבודה, שמקורה במיצוי גל הירידה ברישום שנבע מהפסקת הזכאות הגורפת לדמי אבטלה לבני 45 ומעלה באוקטובר האחרון", מדגישים בשירות התעסוקה.

ערב המשבר לפני שנתיים, היחס בין מספר תובעי האבטלה למספר תובעי הבטחת ההכנסה עמד על 1.73, כלומר כמעט שני תובעי אבטלה על כל תובע הבטחת הכנסה. בפברואר 2022 היחס עמד על 1.2 בלבד – 85.6 אלף תובעי אבטלה לעומת 71.2 אלף תובעי הבטחת הכנסה.  "למעשה, מספר תובעי האבטלה החדשים הרשומים בשירות התעסוקה מצוי בירידה עקבית מאז היציאה מהסגר השלישי, מ-699.1 אלף ל-85.6 אלף בסך הכל", אומרים בשירות.

מנגד, מספר תובעי הבטחת ההכנסה החל לעלות, בין היתר בשל של מעבר של לא מעט ממסיימי הזכאות לדמי אבטלה שלא חזרו לעבודה לתבוע קצבאות סוציאליות, כהבטחת הכנסה.

מבין עשר הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר שש הן ערביות, אחת מעורבת (עכו) ושלוש הן ערי מהפריפריה הצפונית והדרומית (דימונה, צפת וטבריה). בראש הרשימה נמצאת אום אל פחם, והיא העיר היחידה בעל שיעור דורשי עבודה הגבוה מעשרה אחוזים, כאשר שיעור דורשי העבודה בה עמד בפברואר על 10.1%.

בדומה למגמה שנרשמה בעקביות מאז היציאה מהסגר השלישי, גם בפברואר נרשמה ירידה במספר דורשי העבודה בכל קבוצות הגיל כאשר השונות היותר משמעותית היא בשיעור הצעירים, שאף שנמוך משמעותית מזה שנרשם בראשית 2021 - 43.16% בינואר 2021 לעומת 26.21% בחודש שעבר. עם הפסקת הזכאות לדמי אבטלה ירד מספר הגברים בקרב דורשי העבודה בקצב מהיר ושיעור הנשים ירד והתייצב סביב ה 52.5%, דומה לשיעורן ערב המשבר.

היחס שבין מספר דורשי העבודה למספר המשרות הפנויות במשק, מסבירים בשירות התעסוקה, מלמד על אפשרויות התעסוקה העומדות בפני דורשי העבודה. בחודש פברואר יחס זה עמד על 1.1 – כלומר, כמעט על כל דורש עבודה ישנה משרה פנויה במשק, טוב משמעותית מזה שנרשם בראשית 2021 אז עמד על 11.7.