כשהייתה בת חודש גילו כי לאינאס, שנולדה במחנה פליטים בעיראק, יש מום בלב ובעיות קוגניטיביות מורכבות. לאחרונה, באמצעות מבצע מורכב ומאתגר במיוחד, הוטסה אינאס בת ה־4 לישראל ועברה ניתוח מציל חיים. בשנים הראשונות לחייה התגוררה אינאס עם הוריה, אחיה ודודיה באוהל, והלכה מדי יום לגן לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

אף שהוריה הבינו בשלב מוקדם מאוד כי בתם זקוקה לניתוח לב כדי לחיות, לא היה באפשרותם להביאה לאזור שבו ניתן מענה רפואי הולם למצבה. משפחתה של הילדה שייכת לדת היזידית, הנחשבת למיעוט נרדף על ידי המוסלמים בעיראק, והדבר הקשה אף יותר על משפחתה.

בשלב מסוים סיפר חבר המשפחה לאביה של אינאס על עמותה ישראלית שמתמחה בניתוחים מורכבים ובטיפול בבעיות לב של ילדים מכל העולם. החבר יצר קשר עם עמותת "הצל לבו של ילד", ונפתח המבצע להבאתה של הילדה ושל משפחתה לישראל. שרה נבו מעמותת "הצל לבו של ילד" אמרה: "קודם כל היינו צריכים לקבל אישור מיוחד מהשב"כ כדי להביא אותה לארץ. לאחר מכן היינו צריכים לקבל אישור מלשכת שרת הפנים, להוציא ויזות מיוחדות בסיוע השגרירות בירדן ולקבל אישור מיוחד מוועדת חריגים להכניס אותה לארץ בתקופת הקורונה.

אמה של אינאס היא צעירה בת 22 שמעולם לא יצאה מגבולות המחנה. היא פחדה מאוד שיעכבו אותם בדרך כשיראו שעל כרטיס הטיסה שלהן כתוב שהיעד הוא ישראל. הצמדנו אליהן מלווה שליווה אותן בין הטיסות כדי שלא ילכו לאיבוד". לאחר חודשים של הפקת המבצע להבאתה, הגיעה אינאס הקטנה לישראל.

משדה התעופה היא הגיעה ישירות לניתוח בבית החולים לילדים בוולפסון ע"ש סילבן אדמס, ושם עברה את הניתוח בהצלחה. מנהל היחידה לקרדיולוגיה בוולפסון ד"ר שגיא אסא סיפר: "אינאס מגיעה ממציאות אחרת לגמרי, הכי רחוק מהחיים המערביים. למרות זאת, בתוך דקות ספורות היא השתלבה נפלא בין כל הילדים. היום היא כבר אחרי הניתוח ועוברת שיקום במעון הילדים בדרך להחלמה".