שביתה כללית בשירותי הרווחה צפויה מיד לאחר חג הפסח בעקבות הכרזת איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים על סכסוך עבודה. הסכסוך נובע מסחבת של משרד האוצר בחתימה על הסכם השכר שעליו התחייב במשא ומתן עם העובדים.

לפני שנתיים שבתו העובדים כשלושה שבועות, ואז הוסכם על רפורמה במבנה השכר של העובדים הסוציאליים בשתי פעימות. אולם רק לפני חצי שנה, בתום שנה של משא ומתן, סיכמו העובדים הסוציאליים ומשרד האוצר על רפורמה במבנה השכר של הראשונים, שתכלול עלייה של פי 3.5 בשכר היסוד ותגמול על השכלה ועל ניסיון.

עם זאת, תשעה חודשים מאז התאריך ליישום השלב הראשון של ההסכם וכמעט שישה חודשים אחרי סיכום השלב השני לא מומש ההסכם, והאגף הממונה על השכר באוצר טרם חתם עליו.

אתמול שלחה יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן מכתב, שהגיע גם לידי "מעריב".

"בינתיים עובדים סוציאליים ממשיכים לעזוב את השירות הציבורי, וחל גידול של 50% במשרות הפנויות בתחום העבודה הסוציאלית בשנתיים האחרונות. זאת בעקבות היעדר תגמול ושכר הולם ועומסים בלתי סבירים בין היתר בשל השלכות משבר הקורונה והעלייה ביוקר המחיה", כתבה חרמוני.

היא טענה: "איננו יכולות לספוג עוד בזמן שאנו עומדות בפרץ ומחזיקות את השאריות של השירותים החברתיים הקורסים. אם הסכם הרפורמה לא ייחתם עד פסח, אזי לאחר החג העובדות הסוציאליות ישביתו את כל השירותים החברתיים".

בשביתה הקודמת לפני שנתיים נפגעו מאוד חקירות ילדים שעברו פגיעות, שירותי המבחן, סיוע נשים נפגעות אלימות, הכרעות רגישות של בתי משפט למשפחה ולנוער ועוד.

מכתבה של חרמוני מגיע לאחר מכתב אחר שהפנה שר הרווחה מאיר כהן לממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, ובו דרש ממנו השר "להפסיק את גרירת הרגליים בחתימה על הסכם השכר" בניסיון להימנע משביתה ללא הועיל.