ביום ראשון בצהריים "פשטו" יותר מעשרים מתנדבים צעירים שמשתלמים בקורס בתחנת כיבוי האש בטבריה על בית האבות "עמל טבריה" מקבוצת "עמל ומעבר". הנערים גרמו להתרגשות רבה כשחילקו ליותר ממאה קשישים פרח עם הקדשה, "תודה שהקמתם לנו את המדינה" במסגרת פרויקט "עצמאות עם משמעות" של תנועת סח"י (סיירת חסד ייחודית). רחל אלטמן בת 94, דור תשיעי בארץ, לא הפסיקה לשבח את המחווה. "זה נותן לנו הרגשה נהדרת שעדיין זוכרים אותנו ומוקירים לנו תודה", היא אומרת. גם הדיירת סימה אחיטוב בת ה-74 התרגשה. "זה מרגש אותי במיוחד מאחר ובן דודי שמואל אחיטוב, היה מפקד תחנת כיבוי בצמח ועד היום היא נקראת על שמו.". 

הפרויקט הייחודי הזה מתקיים כבר השנה השמינית ביוזמת תנועת "סח"י", של בני נוער מכל רחבי הארץ, המחלקים חבילות מזון לנזקקים. אלפי מתנדבים פקדו את בתי אבות ברחבי הארץ וחילקו את הפרח ומכתב ההוקרה. "יום העצמאות נותן לנו הזדמנות לעצור לחשוב על הסיפור המיוחד שלנו" אומר מנכ"ל הארגון, אברהם חיון. "אנחנו מוקירים תודה לכל מי שלקח חלק בבניית הבית שלנו – מי שהקים, סלל, התפלל, עלה ולחם למענו".

מירי ניב, מי שארגנה את המתנדבים מספרת, "המתנדבים המקסימים של כיבוי אש טבריה הביאו איתם אנרגיות מופלאות של שמחה ואהבה, היה מחמם לב לראות את החיוכים שעלו על פני כל המשתתפים ואת ההתרגשות בעיניהם של האזרחים הותיקים. מדהים לראות איך מחווה קטנה של אדם אחד משמעותית כל כך לאדם אחר".

עצמאות עם משמעות (צילום: עמל ומעבר)
עצמאות עם משמעות (צילום: עמל ומעבר)

מפקד קורס הכיבוי בטבריה וצמח, שמואל אחיטוב, הודה על הזכות לחלק לכל דיירי בית האבות פרחים ותעודות ההוקרה במילים: אחרי מותו של סבי, שמואל אחיטוב, התחנה נקראה על שמו וגם אני נקראתי על שמו.  אנחנו משפחה עם שורשים חזקים ונטויים חזק באדמה, הוא מודל לחיקוי עבורנו ואני מתרגש לקחת חלק ביוזמה מקסימה כזו".

לילך כהן, מנהלת "עמל טבריה": "אני מודה מכל הלב לתנועת סח"י ולמתנדבי כיבוי האש על המחווה הנהדרת הזו. הדירים התרגשו עד אין קץ וכולנו הרגשנו שהפעם אנחנו חוגגים את יום העצמאות במשמעות עצומה. מתנדבים מכל סוג שהוא תמיד מביאים שמחה וגאווה ללב הדיירים שלנו".

מתנדבי תנועת סח״י בפרויקט, ״עצמאות עם משמעות" יגיעו היום, יום רביעי, גם לבתי האבות "עמל בשרון", "עמל מעלה אדומים" ו"הוד עמל" מרשת ״עמל ומעבר״ ולעשרות בתי אבות נוספים ברחבי הארץ, ויעניקו פרח ומכתב הוקרה למייסדי המדינה.