שרי הממשלה קשובים למשפחות השכולות ולא מעוניינים בעימותים גם עם חלק מהן, אך עם זאת - גם השנה טקסי יום הזיכרון בבתי העלמין יתקיימו בנוכחותם של נציגי הממשלה. כך עולה משיחות עם השרים ערב יום הזיכרון, בעקבות הביקורת שהטיחו כמה מנציגי משפחות השכולים כלפיהם.

כזכור, בתחילת השבוע הביעו משפחות שכולות במודעה שפרסמו זעם על הממשלה המכהנת, וקראו לחברים בה לא להגיע לטקסים. אחד מהם שגם חתום על המודעה, בועז קוקיא, אביו של הלוחם רון קוקיא ז"ל שנפל ב־2017, התראיין אתמול ברדיו 103FM והתייחס לדברים. "אנחנו ממשיכים להיאבק, בהחלט לא רוצים חיבוק מהממשלה הזאת שחברה לתומכי טרור. אנחנו לא רוצים את החיבוק שלהם ולא רוצים שיבואו לאירועים שלנו", תקף האב השכול.

לטענתו, הוא וחבריו המוחים לא משנים סדרי עולם. "אנו לא רוצים חלילה לפגוע במשפחות שכולות אחרות. נכון שזו אמירה קשה ולא פשוטה, אבל ברגע שהם חוברים לתומכי טרור ושבממשלה יושבים אנשים שתומכים במחבלים שפגעו ביקירים שלנו – זו העמדה שאנחנו מחזיקים בה.
"זה לא פוליטי. אנחנו פשוט נגד הממשלה הזו. רון קבור בצמוד לאלוף דורון רובין ז"ל, ואם שר הביטחון בני גנץ יגיע לבקר אצלו או אצלי, אני אזוז הצדה. אני מאוד כועס עליהם, אבל אני לא אחלל את היום הזה".

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) הגיבה על הביקורת ואמרה: "משפחות שכולות הן קודם כל קדושות, וכל ביקורת שלהן צריכה להישמע ולהתקבל באהבה. יש הרבה משפחות שכולות, אני בקשר עם משפחות שהכרתי גם דרך העבודה ודרך השירות הצבאי שלי ושל בעלי. בערב יום הזיכרון אהיה עם משפחה איטקיס שאיבדה שני בנים. אני אהיה איתם ואחבק אותם. למשפחות שכולות מותר להגיד את תחושתן ואת מה שהן רוצות", ציינה שרת הפנים.

לפיכך, השרה שקד תיקח חלק בטקס שיתקיים היום בבית העלמין בפתח תקווה. חברה למפלגה, השר לשירותי דת מתן כהנא, ישתתף בטקס ברחובות. השר יועז הנדל (תקווה חדשה) יהיה נציג הממשלה בכמה טקסי יום הזיכרון שיתקיימו בכמה ערים. שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ישתתף בטקס ביבנה, שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בבית העלמין בחולון, ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) ייקח חלק בטקסי יום הזיכרון בבית שמש ובראשון לציון, וכן גם שרי ממשלה נוספים.