הפרויקט "יזכרם" באינטרנט הוא יוזמה משותפת של משרד התפוצות, בשיתוף ארגון עולמי, יד לבנים, משרד הביטחון, קרן אפיקים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, שמטרתו לייצר חיבור וזיקה בין יהודי העולם לסיפור הציוני ולמחיר הכבד ששילמו המשפחות השכולות. במסגרת הפרויקט בוחרים יהודי התפוצות לבצע פעולות שונות לטובת הנצחת חללי מערכות ישראל.

הפלטפורמה המקוונת מאפשרת לאנשים מכל העולם לקרוא ולהכיר את סיפורי הנופלים. הם לומדים על החללים, מכירים את משפחותיהם ועורכים פעולות הנצחה כמו הדלקת נרות במוקדים שונים, מתן צדקה לעילוי נשמת החלל, מפגשים בקהילה המקומית ועוד. עד כה נעשו למעלה מ־42 אלף פעולות הנצחה, כאשר כ־420 משפחות יהודיות מהתפוצות לקחו חלק בפרויקט ו־677 קבוצות לקחו חלק במיזם ההנצחה.

מרבית מבצעי פעולות ההנצחה הם צעירים, כשליש מהם בגילי 25־34, והקבוצה השנייה בגודלה (כ־28%) של מבצעי פעולות ההנצחה הם צעירים בגילי 18־24. הצעירים אשר נרתמו להשתתף בפרויקט למדו בשבועות האחרונים אודות הנופלים, וצפו בתמונות ובזיכרונות שפתחו עבורם צוהר לעולמם של הנופלים. חלקם גם שלחו סרטון או מכתב אישי למשפחות השכולות, ואחרים שוחחו עמן בטלפון או בזום.

סשה ג'ונסטון, בן 24 מלונדון, שגם הדריך בפרויקט "תגלית" בישראל, מספר שלמד וקרא באתר "יזכרם" על חלל צה"ל רס"ן רועי קליין ז"ל, שנהרג בקרב במלחמת לבנון השנייה ב־2006: "אני מרגיש קשר חזק לאדם שנהרג כמה שנים לפני ששמעתי בכלל את שמו", מסביר ג'ונסטון. "אני מעריך ומודה למשפחה שלו, שהפכו אותו לאדם שהוא היה. בזכות רועי ובזכות גיבורים נוספים אנו יכולים לטייל ולהסתובב בישראל בביטחון ובחופשיות".

שר התפוצות ד"ר נחמן שי (העבודה) אומר: "החיבור בין הכאב שבאובדן לבין הגאווה שבבניית המדינה הוא הסיפור הישראלי - אבל גם הסיפור המכונן של העם היהודי. מיזם 'יזכרם' מחבר בין סיפורי הנופלים לבין העולם על ידי יצירת מארג של פעולות ושל שיח הנצחה".

מנכ"לית משרד התפוצות עו״ד ציונה קניג־יאיר מוסיפה: "יום הזיכרון הוא אחד הימים המקודשים ביותר לעם היהודי, בישראל ובתפוצות. אנו רואים חשיבות עליונה בחיבור יהודי העולם לסיפוריהם של הנופלים, שהקריבו את חייהם למען המדינה שהיא בית עבור כל יהודי בעולם".