בעקבות האסון במעון "בית דפנה" שבו מתו שלושה דיירים ועוד עשרות פנו לבתי החולים בעקבות חשד לזיהום במזון, התכנסה היום (שלישי) ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות חברת הכנסת עידית סילמן, על מנת לדון בנושא. כזכור בבדיקה שבוצעה ביום ראשון האחרון על ידי צוות בריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית תל אביב, העלתה ממצאים שחלקם חמורים בתחזוקה, ברמת הניקיון במוסד ובמטבח. 

בפתח הדיון, אמרה יו"ר הועדה, ח"כ סילמן: "אם היה איכפת לאנשים שם שהמטבח יהיה כמו בבית - זה לא היה נראה ככה. הדיריים במעונות הרווחה זקוקים ליותר. הם רגישים בריאותית וצריכים השגחה והקפדה יתרה. זה מזעזע ובלתי נתפס מה שהתחולל שם. הממצאים הנוראיים שהתגלו הם עוד לאחר שידעו שמשרד הבריאות בא לבדוק. איפה פיקוח והאחריות של המשרדים? איך בכזה דיון לא נוכחים השרים ומנכ"לי המשרדים שייתנו הסבר על מה שמתחולל כאן?".

בדיון, השתתף גם יגאל נחתומי, מנכ"ל בית אקשטיין שמנהל את המעון ואף ניהל את המעון בעצמו, אמר כי "התמונות שמופצות על ההזנחה, משקפות אולי זמן נתון בין הטיפול שלהם". לדבריו, "יש דיירים שמחליפים להם את המזרון על בסיס יומי, מורחים צואה ומנקים להם. מאות ואלפי אנשים בכל המערך קמים רק במטרה אחת: לעשות טוב לאנשים. האנשים שנפטרו אלו אנשים שטיפלתי בהם אישית. את אחת הדיירות הרדמתי על הידיים. זה אירוע מטלטל מבחינתנו".

בתגובה לדבריו, תקפה אותו סמדר אונה, דיירת לשעבר במעון זהה בגילה ואמרה: "די עם השקרים והמילים היפות. אני הייתי שם".