מספר התושבים בעיר חריש צפוי לגדול פי-2.5 בעשור הקרוב, והעיר תמנה למעלה מ-100 אלף תושבים. כך נמסר בישיבה מיוחדת של הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש, בהשתתפות היו"ר הנכנס, מושיק גולדשטיין, שמחליף בתפקיד את דוד מגן, המסיים כשמונה שנות כהונה.

בישיבה, שהתקיימה במעמד ראש מועצת חריש, יצחק קשת, צויין כי במהלך כהונתו של מגן, הפכה חריש ליישוב מתפתח עם 12,255 היתרי בנייה ולמעלה מ-40 אלף תושבים.

מגן ציין, כי הוא בטוח שהמשולש של חריש, הנשען על משרד הבינוי והשיכון, הרשות המקומית בראשותו של קשת והוועדה המיוחדת, יפעלו ביחד במטרה לממש את החזון של העיר חריש, שבמהלך השנים האחרונות נבנו בה 15,158 יחידות דיור, שטחי מסחר בהיקף של כ-550 אלף מ"ר, 212 מבנים ציבוריים ו-81 פארקים ירוקים.

ישיבת הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש (צילום: הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש)
ישיבת הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש (צילום: הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש)

היו"ר הנכנס גולדשטיין (57), בהשכלתו בוגר מנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, הינו בעל ניסיון ניהולי, תכנוני ומוניציפאלי ארוך שנים. גולדשטיין מכהן כמשנה לראש עיריית גבעתיים, מ"מ הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר ויו"ר החברה לפיתוח גבעתיים ובעבר החזיק את תיק ההנדסה.

"אני מעמיד את כל הידע והיכולות שלי לקידום תנופת הפיתוח והבנייה של חריש", ציין גולדשטיין – "אמשיך בחזון של עיר מובילה ואטרקטיבית למשפחות צעירות ולכלל תושבי המדינה. הוועדה ביחד עם הרשות המקומית תמשיך לפעול לחיזוק העיר ומשאביה, באמצעות ריכוז מאמץ ליצירת מקורות תעסוקה ושטחי מסחר. נמשיך במסורת התכנון והפיתוח של חריש כיישוב עם חזות מרהיבה המשתלבת בטבע ובנוף הטבעי של האזור".

מושיק גולדשטיין  (צילום: יחצ)
מושיק גולדשטיין (צילום: יחצ)

קשת, אמר בדברי הפרידה למגן: "כשר לשעבר, חבר כנסת וראש עיר לשעבר, הוא הבין את כל התהליכים והפעולות הנדרשות לטובת בניית חריש".

לוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש סמכויות ייחודיות המשלבות סמכויות של ועדה מקומית והיא פועלת מתוקף החלטית הממשלה לקידום ופיתוח העיר החדשה חריש, בלוחות זמנים קצרים יחסית ובהתאם לחוק התכנון והבנייה.