הסכסוך בין הפלגים בחסידות גור מתדרדר לאלימות. אתמול הותקף רב מהפלג הפורש בירושלים. אברהם לזנגה, שהגן עליו והותקף בעצמו, ששוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM וסיפר על האירוע בו אברהם לזנגה ניסה להגן על רב שהותקף בבקבוקי זכוכית.

"הרקע לעניין מתחיל בשמחת תורה לפני שנתיים וחצי, כשהרב שאול אלתר מחליט לפרוש מחסידות האם גור והוא פותח קהילה. כמובן שמנהיג הפלג הגדול לא רואה את זה בעין טובה. מאז כולנו עוברים התעללויות ואלימות", אמר אברהם לזנגה בפתח הריאיון, "ממה שהבנתי מכיוון שלקחו שתי בנות של מישהו מאשדוד. האדמו"ר מגור יצא לבית הקברות והיה עם רמקול וביקש 'שהבנות יחזרו אלי הביתה'. לאחר מכן הם החליטו שזו חציית קו אדום וכל אחד יכול למחות בדרך שהוא רוצה". 

יוסף לזנגה אמר: "האלימות שהייתה מזכירה לי את הימים האפלים באירופה. אני גאה באח כזה שהוא ניסה להגן על מישהו שהם תקפו. אם אח שלי לא מגן עליו, אני לא יודע אם הוא היה פה היום איתנו. ברגע שהוא הגן עליו, אז המותקף ברח והיכו את אחי אברהם".

אברהם הוסיף: "נשלחה הודעת מוקלטת לטלפון בתפוצה רבה לכל החסידים שהם לא ייקחו אחריות לתוצאות. נשלחו הודעות מוקלטות שהסאבטקסט שלהם הוא 'תצאו לעשות שפטים'. הכול מותר. הגשתי תלונה אבל יש התערבות המשטרה מאוד מינורית. הייתי גם עד ונוכח ללינץ' שניסו לעשות על ידיד שלי. לא ידוע לי על מישהו שנעצר עד כה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM