לתסמונת שעמה נולד מתן רוטשטיין, בן 32 מתל אביב, הוא קורא "מתנה" - תסמונת אשר (Usher syndrome), שגורמת לרוב לחירשות מלידה ולהתדרדרות בראייה.

"התסמונת גרמה לי לפחד מעיסוק בספורט, עד ששמעתי על קבוצת ששמה "קשר עין", שזו קבוצת ריצה לאנשים כבדי ראייה, שרצים לצד מלווים. זה מה שהציל לי את הנפש", הוא מספר ומוסיף: "לפני כמה שנים שמעתי על ד"ר ראובן ישי, על החזון שלו ועל פועלו למען אנשים עם תסמונת אשר. מבחינתו, זה היה ברור שכל אדם יכול לרוץ, לא משנה אם הוא רואה או שומע טוב יותר או פחות".

המפגש ביניהם הפך גם לריצה משותפת למרחקים ארוכים, כולל מרתון שהשניים רצו יחד, ועד למרוץ השבלול, המיזם המשמעותי של ד"ר ישי, רופא ומנתח אוזניים בכיר במחלקת א.א.ג בבית החולים רמב"ם, שבזמנו הפנוי הוא גם אולטרה־מרתוניסט. מרוץ השבלול השני להעלאת המודעות לכבדות שמיעה וחירשות בחברה הישראלית, שבו ירוצו שוב שניהם יחד, יתקיים מחר בשיתוף עיריית ראשון לציון. במרוץ יהיו מגוון מקצים תחרותיים ומקצה עממי, וכל הרווחים ייתרמו למען מחקר בתחום השמיעה.

לדברי ד"ר ישי: "זה שלוש שנים שיש לי את הפריבילגיה ללוות ולהיות שותף בקבוצה של אנשים עם לקות שמיעה וראייה, ואני מוביל מחקר על תרומתה החשובה של הפעילות הספורטיבית לרצים עם תסמונת אשר. החיבור בין העלאת המודעות לבין המרוץ הוא טבעי". כ־20% מהאנשים מעל גיל 65 מתמודדים עם לקות שמיעה, ואחת המטרות של המרוץ היא לעודד אנשים עם כל מגבלה לעסוק בפעילות גופנית ולהעביר את המסר החשוב שהם שווים בין שווים.