היום (שני) מצוין יום המודעות לקהילת האנשים בעלי עיוורון ולקויות ראייה בישראל - ה"בליינד דיי". אחד האנשים שעבורו יש משמעות מיוחדת ליום זה הוא דניאל דפור.

דפור (23) מתל אביב נולד כפג בשבוע 26 במשקל 500 גרם בלבד. אמו רות מספרת שהוא נלחם על חייו מהרגע הראשון, כאשר התגלתה אצלו מחלת R.O.P - מחלה ברשתית העין, הפוגעת בעיקר בפגים. בגיל 15 איבד את הראייה, אולם עובדה זו לא מונעת ממנו לקיים אורח חיים עמוס. "אני לומד מחשבים, אנגלית, עושה יוגה ופילאטיס", הוא אומר. "בספטמבר הקרוב אתחיל השלמת בגרויות במטרה להירשם ללימודי מדעי המדינה. וכן, אני רוצה להיות פוליטיקאי".

דניאל דפור (צילום: באדיבות המצולם)
דניאל דפור (צילום: באדיבות המצולם)

לדניאל יש אהבה נוספת: חתירה. עוד לפני שמלאו לו 15, הוריו של דניאל רשמו אותו לחוג חתירה לנוער במרכז דניאל לחתירה בתל אביב. מאוחר יותר, כשאיבד את ראייתו, דניאל לא הסכים לוותר על החתירה. "הבנתי שאני לא יכול לחתור בקבוצה יותר, אבל לא ראיתי את עצמי מפסיק. למזלי, יש במרכז אנשים מדהימים. התחלתי להתאמן בקיאק זוגי עם אייל מילר, מדריך קיאקים וסרף סקי, רק אני והוא, וזה לא מובן מאליו כי הוא עשה זאת בשבילי".

בהמשך, הכיר דניאל את ניר מאיו, מדריך במרכז דניאל לחתירה שעבר שתי תאונות דרכים בחייו, כשאחת מהן גרמה לקטיעת רגלו הימנית. מאז, ניר מלווה את דניאל באהבה ובמסירות ועם חברות נפלאה. דניאל מחפש זוגיות, ומעיד על עצמו שיש לו "חוצפה ישראלית".

עוד הוא אומר: "המסר שלי ביום המודעות לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל הוא שצריך לדעת להעז בחיים - אם אין תעוזה אין תוצאה".