תנועת אומ"ץ, שחרטה על דגלה את המאבק למען צדק חברתי וטוהר מידות, לא מרפה מהדרישה לבחון לעומק את הנעשה בשופרסל: לפני כשבוע וחצי פנו יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, אל רשות התחרות ואל הרשות לניירות ערך. הפנייה התבצעה בעקבות מידע שהגיע אליהם בנוגע לאי סדרים, לכאורה, בחברה. פלד ועו"ד מינא הדגישו את חשיבות הטיפול המידי בסוגיה, מפני שב-21 ביוני צפויים להיבחר חברים חדשים לדירקטוריון של שופרסל.

כעת, נודע לתנועת אומ"ץ כי רשימת המועמדים לכהן כדירקטורים מונה חמישה מועמדים בלבד, כשבפועל הרשימה ארוכה יותר – ועל כן ראשי התנועה פנו שוב לענת גואטה, יו"ר הרשות לניירות ערך. "קיים חשש כי בפני האסיפה מוצגת רשימה חלקית בלבד", הדגיש פליצ'ה פלד, "דבר שיש בו הטעיית בעלי המניות, לכאורה".

כמו כן ציין פלד כי בחברה ציבורית גדולה ובעלת השפעה עצומה על כלל אזרחי ישראל, כמו שופרסל, ישנה חשיבות רבה לשמירה קפדנית על טוהר מידות. "חובת הנאמנות של שופרסל לבעלי המניות ולציבור היא מעל לכל". בין הטענות לאי סדרים לכאורה בחברה ניתן לציין חשדות לתיאום מחירים, תשלום עמלות גבוהות יתר על המידה, גלגול עלויות ממחלקה אחת לאחרת (ודרכה לציבור הרחב), ועוד. בתנועת אומ"ץ התחייבו להמשיך את המאבק, ולתבוע מגופי הרגולציה למלא את תפקידם – בחינה יסודית של הנעשה בשופרסל.