מפרץ אילת ידוע ככזה שמושך אליו חיות מים מיוחדות ומשונות, שבדרך כלל לא מתקיימות לחופי ישראל. הבוקר, מציל בחוף הים בשם נוי כהן הבחין בכריש יוצא דופן ששוחה לכיוונו בחוף הרודס שבאילת. "נכנסתי למים עם החסקה שלי במסגרת עבודתי כמציל. להפתעתי ראיתי מנטה קטן מתקרב ממש עד אלי. מאוד הופתעתי מאחר ומדובר בתצפית נדירה במפרץ", תיאר.

מצליחים לזהות? יצור ימי נדיר נצפה בחופי אילת (צילום: רשות הטבע והגנים)

בשלב זה נוי דיווח על המחזה הנדיר למוקד רשות הטבע והגנים, ממנו נמסר: " מנטה הנו בטאי הניזון מפלנקטון. המנטה מוגדרת במצב שימור ׳פגיע׳ על ידי האיחוד העולמי IUSN. במידה וראיתם מנטה או ערך טבע מוגן אחר בים הקפידו לא להתקרב אליו או לגעת בו ולאפשר לו לנוע בחופשיות". 

מעמותת "כרישים בישראל" נמסר כי מנטות נצפות באילת מדי פעם ולאורך כל השנה. זאת למעשה התצפית ה30 שהתקבלה מאילת, והראשונה שבה נצפה פרט צעיר. מנטות צעירות מגיחות גדולות, במוטת כנפיים ברוחב מטר ומגיעות לבגרות מינית בגודל של בין שלושה או ארבעה מטרים וחיות עד עשרים שנים. 

החוף הצפוני באילת הפתיע בתצפיות של צעירים בעוד מינים של כרישים ובטאים כמו טחנים, טריגונים וכרישים שונים. אם ראיתם כריש או בטאי אתם מוזמנים לדווח לקבוצת הפייסבוק "כרישים בישראל".