מקרה מזעזע בפתח תקווה: גופת גבר נמצאה הבוקר (שני) בדירה בעיר, כשלצדה על כסא גלגלים ישובה אישה סיעודית. נציין כי מי שהזעיק את השוטרים למקום הם שכנים שהריחו ריח חריף שנודף מהדירה. עם כניסת הצוותים הרפואיים והשוטרים הם נתקלו בדירה מוזנחת מאוד ובגבר ששכבר על הרצפה ללא רוח חיים, לאחר שמצא את מותו ככל הנראה בנסיבות טבעיות, ברקע מחלות שיש לו.

כאמור לצדו הייתה רעייתו, ומכיוון שלא היה מי שיטפל בה היא הייתה במצב של תשישות. נבהיר כי לא אחת מתרחשים אירועים בהם מאותרות גופות של קשישים בודדים ורק עירנות של שכנים יכולה אולי למנוע מקרי מוות כאלה. בכך אולי ניצלו חייה של האשה.

לאור מצב הגופה, שהייתה ברקבון, ההערכה היא שהמוות אירע לפני מספר ימים, ובכל אותה עת שהתה הרעייה לצד הגופה כשאינה מסוגלת להזעיק עזרה או לטפל בעצמה.

הבית בפתח תקווה בו אותרה הגופה (צילום: דוברות זק''א)
הבית בפתח תקווה בו אותרה הגופה (צילום: דוברות זק''א)

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק״א שטיפל בזירה, מתאר: ״שום דבר לא מכין גם את ותיקי המתנדבים לבוקר שכזה, נחשפנו לעוד מקרה מוות כואב שאולי ניתן היה למנוע. בעקבות ריח רע שדלף מהדירה הזעיקו השכנים את המשטרה למקום ולאחר שפרצו את הדלת איתרנו גבר ללא רוח חיים, במצב של איבוד צלם אנוש מספר ימים לאחר שנפטר. אשתו, נכה כבדת ראייה וסעודית שבקושי שומעת, נמצאה מרותקת למיטתה כשהיא תשושה ומיובשת. היא סיפרה שבעלה סועד אותה ועוזר לה, אך מזה מספר ימים שהיא לא מקבלת אוכל ושתייה והיא לא יודעת למה".

״זו סיטואציה קשה. כל הבית מלוכלך במצב לא אנושי, לחשוב שאשתו שהתה כך לצידו מספר ימים מבלי שאיש התעניין או בדק בשלומם. במסירות רבה טיפלנו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה. האישה פונתה ע״י צוותי מד״א לביה״ח בלינסון להמשך טיפול רפואי", סיכם אוטמזגין.