ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט מסר הבוקר לנציגי "סולל בונה" היתר היסטורי לאכלוס קריית הממשלה הגדולה והמתקדמת שהוקמה בצפון הארץ. מדובר במבנה בן 10 קומות עיליות, שתי קומות מרתף ושלושה מפלסי חניה תת קרקעיים. הוא הוקם בחמש השנים האחרונות על ידי סולל בונה בהשקעה של 400 מיליון שקלים מכספי המדינה. הקריה מתפרסת על שטח של  43 אלף מ"ר, מיועדת לאכלס  1400 עובדים המועסקים ב - 20 משרדי ממשלה בתוכם: פנים, בריאות, רשויות התכנון, מבקר המדינה, חינוך, קליטה, רווחה, משפטים, בינוי ושיכון, ראש הממשלה. 

טופס האכלוס נמסר על ידי פלוט במפגש חגיגי שהתקיים הבוקר בלשכתו בהשתתפות ממלא מקום ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה אלכס גדלקין, מנכ"ל העירייה עדי מלכה, מהנדסת העיר אתי בוצין ומנהל הועדה המקומית לתכנון ובניה גיא עמית לנדסמן. מטעם סולל בונה השתתפו דורון מילר סמנכ"ל חטיבת הבנייה, סמיון כוגן מנהל הפרויקט ואיליה דוידוביץ' מהנדס הביצוע.

"זהו יום חג לא רק לנוף הגליל  אלא לכל אזור הצפון", ברך ראש העירייה פלוט וציין כי הבשורה הגדולה בהקמת קרית הממשלה היא איגוד היסטורי של  20 משרדי ממשלה שונים והנגשתם תחת קורת גג אחת לאחר שהיו מפוזרים בחלקים שונים של העיר. "אזרחים לא יצטרכו יותר לכתת רגליהם ממקום למקום על מנת לקבל שירותי ממשל. כל משרדי הממשלה יפעלו תחת קורת גג אחת, כמו בירושלים הבירה", אמר. פלוט הוסיף כי מעבר לשירות לאזרח, מדובר  ב"עוגן חשוב לצמיחה כלכלית של העיר, בהיותו מעסיק  1,400 איש, מעניק שירותים לעסקים רבים וממנף את נוף הגליל כעיר מחוז הצפון".

בהקמת הקריה הושקע בעיצוב פנים, ריהוט מודרני, תאורה מודרנית, פיתוח סביבתי ומבנה חכם ומתקדם טכנולוגית. משרד החינוך יהיה הראשון לאכלוס כבר בחודש הקרוב, ומיד לאחר כניסתו  ייהרס המבנה הישן בו שכן, בסמיכות לקריה החדשה. שאר המשרדים יאוכלסו בחודשים הקרובים.