מעיין כהן מבית שמש, רק בת 17, הקימה בימים אלה מיזם ייחודי מסוגו בישראל שבו נערים יוכשרו לתת מענה לתסמיני מצוקה, לחרדות ולדיכאון בקרב בני נוער אחרים ללא עלות. לנושא הגיעה מעיין לאחר כמה מקרי התאבדות של נערים בסביבת מגוריה.

היא מספרת: "ההתמודדות הנפשית שעוברים היום בני נוער עם חרדות ודיכאון עלולים להוביל למעשי אובדנות ולמצבים נפשיים מורכבים מאוד. השפעות סגרי הקורנה והשנתיים המאתגרות שחוו בני הנוער צפים ועולים בחופשת הקיץ. אסור לנו להיות אדישים ולומר שככה זה בגיל ההתבגרות. בני נוער שיעברו הכשרה יוכלו למלא תפקיד מרכזי באיתור מצוקה שפעמים רבות עוברת מתחת לראדר".

את הפרויקט הקימה מעיין במסגרת חברותה כשגרירה בארגון LEAD – המסלול לפיתוח מנהיגות, שבימים אלה יוצא לקמפיין גיוס המונים באתר Giveback, אשר נועד להרחבת תוכנית ההכשרה לבני נוער ללא תשלום ליישובי פריפריה נוספים. לחצו כאן על מנת להשתתף בקידום המיזם החשוב.

לטובת הפרויקט יצרה מעיין שיתוף פעולה עם ער"ן וישראל דיגיטלית וייסדה את "קמפוס IL לעזרה ראשונה נפשית", קורס דיגיטלי של הענקת ידע ומיומנויות להערכת מצבי סיכון וסיוע בעת משבר רגשי. במקביל, היא מקדמת תוכנית שבמסגרתה תלמידי י"ב יקבלו כלים לחנוך בני נוער אחרים בתהליכי ביסוס חוסן נפשי וחיזוק הדימוי העצמי.

למרות גילה הצעיר מעיין כבר הקימה חוגים לילדים מעוטי יכולת, גייסה בני נוער מתנדבים להפגת בדידות קשישים, השמישה מחשבים ישנים לנוער ולסטודנטים ממשפחות דלות אמצעים וכל זה רק על קצה המזלג.