לקראת שינוי דרמטי בענף החקלאות? לאחר שמשרדי האוצר הגיעו להסכמות בנוגע להסכם כולל חדש עם החקלאים, התארח היום (חמישי) עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, בתוכניתם של אריה מליניאק וליאת רון ב-103FM, והתייחס לסיכומים: "טכנית ההסכם עוד לא נחתם, אנו בממשלת מעבר, נחיה ונראה". 

הוא ציין את ההישגים שהושגו לחקלאים במסגרת הסיכומים: "העלנו בשמונה מוצרים בסיסיים ואסטרטגיים את המכס כך שנתנו לו הגנה מוגדלת, והבטחנו פיצוי במקרה של עליית מחירי המים". 

עם זאת, הוא הדגיש כי עדיין מוקדם לחגוג, ואמר כי "ועדיין, אנו בעולם של סיכונים וסיכויים. זו לא תזוזה קלה בכלל, אלו אירועים דרמטיים. צריך להעמיד את החקלאי הישראלי בתחרות הוגנת כשמורידים מכסים, וכל מה שעשינו זה לאפשר לחקלאי הישראלי להתמודד לאורך זמן".

הוא העביר מסר לממשלה הבאה שתקום כי "אם נחזור למצב שאנו מעמידים את החקלאות בסכנה לא נחתום ונשפר עמדות בממשלה הבאה". בנוסף, הסביר גם את חשיבותה של אי הכנסת ייבוא מבחוץ לישראל: "בריאות הצומח משמעותה גם בריאות הציבור וגם היכולת לא להכניס לישראל מזיקים שיכעולים לחסל ענפים שלמים ולפגוע בענפים שלמים בצורה אנושה".

לסיום, אמר יפרח: "שמרנו על האיזון הנכון, הורדת מכסים היא לא ערובה להורדת מחירים, הורדת מכסים היא קודם כל הטבה לייבואן. האם היבואן יגלגל את ההטבה לצרכן? תמיד אמרנו שהחקלאות היא לא הגורם ליוקר המחיה. הערובה להורדת מחיר היא הגדלת ההיצע. הורדת מכס חייבת להיות מפוקחת על ידי המדינה".