בימים אלה מוביל ארגון מומנטום (Momentum), בשיתוף משרד התפוצות, את מסע האמהות הגדול ביותר בישראל מאז פרוץ הקורונה. המסע כולל יותר מ־500 אמהות מרחבי התפוצות של העם היהודי, שיסיירו במשך שמונה ימים ברחבי הארץ ויבקרו באתרי תיירות ישראליים ויהודיים, ובהן אמהות לחיילים בודדים המשרתים בצה"ל.

מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה, אירחה ביום חמישי במשכן הנשיא בירושלים את האמהות לחיילים, אשר מבקרות בישראל ביוזמת ארגון מומנטום, התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ו־FIDF.

למחרת, ביום שישי, התקיים מפגש מרגש של האמהות והבנים שלהן, החיילים הבודדים, בקמפוס "נפש בנפש" בירושלים. בין אותן אמהות ישנן כאלו שלא פגשו את בניהן במשך למעלה משנה.

לורי פלטניק, ממייסדות מומנטום, ומי שהשיאה את משואת התפוצות ביום העצמאות ה־72, אמרה: "אנחנו מתרגשות לבקר בבית הנשיא, ומודות לגברת הרצוג על האירוח החם. כאמא לחייל בודד, אני יודעת מה הכוחות הנדרשים מהורה, ובעיקר מאם, לשלוח את ילדה לשרת בחזית ההגנה על מדינת ישראל בעודך רחוקה ממנו".

הרצוג אמרה לאמהות: "כאם לשלושה חיילים בעבר, קשה לי לדמיין את הקושי לתמוך בהם כך מרחוק. אך אני יכולה להגיד לכן שזו חוויה משנת חיים עבורם, וזו תקופה שתעניק להם חברים לחיים".

בין המשתתפות במסע נמצאות גם אמהות לאתלטים מקבוצת ארה״ב שישתתפו במשחקי המכביה, ולראשונה גם משתתפות ממומביי, הודו. האמהות ישהו בישראל שמונה ימים במסגרת התוכנית, שהביאה עד היום לסיורים דומים בישראל כ־20 אלף משתתפות מ־35 מדינות.