ליוקר המחיה יש גם השלכות חברתיות קשות, והתוצאות ניכרות בתקופה זו. "אנחנו נתקלים בעוד ועוד עבירות על החוק שמבצעים אנשים שאינם עבריינים", מתריע יניר מלך, מנכ"ל חברת אביר מודיעין וביטחון. לטענתו, יוקר המחיה גורם לקריסת מעמד הביניים, ואמהות ואבות צעירים ללא עבר פלילי עוברים על החוק כדי לשרוד.

"מניעת פשיעה ארגונית היא תמיד אתגר מורכב", ממשיך מלך. "המציאות הכלכלית בישראל 2022 מעצימה את הקושי, כאשר בנוסף לעבריינים ישנם לא מעט אנשים נורמטיבים לחלוטין, שנאלצים לבצע עבירות".

אחד מתחומי עיסוקיה העיקריים של החברה שמלך עומד בראשה הוא סיכול פשיעה של גורמים בתוך ארגונים וחברות. "לצערנו, אנחנו נתקלים בבעלי משפחות צעירים וילדים טובים ללא עבר פלילי, שכדי לקיים משפחה נאלצים לגנוב", הוא אומר. "זוגות צעירים שעושים עבירות לעתים, נתפסים והחיים שלהם נהרסים. הם לא עבריינים. הם קורסים. זו בעיה אמיתית, פשוט עצוב".

"בתקופה האחרונה היו התייקרויות משמעותיות בכל הענפים. המשכנתה זינקה בעקבות העלאות הריבית, דמי השכירות מטפסים, מחירי המזון עולים בגלל גורמים וסיבות כמו הפלישה הרוסית לאוקראינה והריכוזיות במשק ומחיר הדלק שובר שיאים.

"כשזוג צעיר נאלץ להוציא בכל חודש אלפי שקלים למטפלת, לגן ילדים ולאוכל לתינוקות, לנסיעות ולהוצאות נוספות, הפיתוי לגנוב מהמעסיק הוא גבוה. אנחנו מבצעים את המוטל עלינו ומונעים פשיעה, אבל במקביל הממשלה חייבת לפתור את בעיית יוקר המחיה ולהציל את הזוגות הצעירים".