טקס הענקת פרסים לחוקרים מצטיינים בתחומי האנרגיה המתחדשת מטעם קבוצת דוראל התקיים לראשונה בטכניון. פרסי המחקר, על סך 50 אלף שקל כל אחד, הוענקו לשלושה חוקרים מצטיינים המפתחים טכנולוגיות לאחסון אנרגיות מתחדשות: ד"ר יוסף לפקוביץ' מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל על שימוש בתערובות אמוניה לטובת אחסון אנרגיה ללא זיהום פחמני, ד"ר דוד איזנברג מהפקולטה לכימיה ע"ש שוליך על אחסון אנרגיה במימן באמצעות חמצון אוריאה - דרך יעילה, זולה וידידותית לסביבה ופרופ' יאיר עין־אלי מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים על טכנולוגיה לאחסון אנרגיה יעיל בסוללות אבץ־ניקל נטענות.

הענקת הפרסים היא המשך להסכם אסטרטגי שנחתם לפני שנה בין הטכניון לדוראל אנרג'י־טק ונצ'רס, זרוע החדשנות וההשקעות של קבוצת דוראל אנרגיה, שבמסגרתו פועלים שני הגופים לקידום מחקר, פיתוח ומסחור במענה לאתגרים עולמיים בתחום האנרגיה, האקלים והסביבה.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר בטקס: "בשנתיים האחרונות הידק הטכניון את קשריו עם התעשייה והוא משתף פעולה עם חברות שתחום פעילותן עולה בקנה אחד עם תחומי הליבה שלנו על מנת להעצים את המחקר וההוראה. תחום מחקר האנרגיות המתחדשות, הוא תחום ליבה כזה".

רועי פורמן, מנכ"ל דוראל אנרג'י טק וונצ'רס, הוסיף: "הקשר בין האקדמיה לתעשייה הוא מכפיל כוח במעבר לאנרגיה ירוקה, זמינה וזולה במאבק במשבר האקלים. שלושת חוקרי הטכניון מביאים איתם חשיבה המצאתית וחדשנות בנושאי ליבה - אגירת אנרגיה, מימן ירוק ואמוניה ירוקה, ואנו גאים לתמוך בטכנולוגיות פורצות דרך".