סיפורו של גיל שרון לא פשוט לעיכול. מגיל צעיר מאוד הוא נחשף לאירועי אלימות והתמודד עם שלל בעיות, כולל קשב וריכוז. "הפרויקט שלי התחיל מהסיפור האישי שלי בתור ילד /נער שהיה נתון להתדרדרות עקב חוסר המודעות של מערכת החינוך באותה תקופה להתמודד עם בעיות קשב וריכוז ומשם בעצם התחלתי להתנדב ולעבוד עם נוער בסיכון ולהיכנס לתוך העולם הזה, משהו שהמשכתי לעשות עד עצם היום הזה. כשנדרשתי לחשוב על פרויקט גמר לתואר שלי לא חשבתי פעמיים ואמרתי זה הזמן לסגור מעגל ומשם בא הרעיון לעשות פרויקט לנוער בסיכון".

כיום הוא סטודנט בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל. עבור תערוכת הגמר של בית הספר התבקשו שרון וחבריו לכיתה לבחור בעיה חברתית שיוצרת אי־נוחות ו"לעצב לה פתרון".

שרון בחר לעצב את RiseBox - מרחב התכנסות וטיפול פסיכודרמה עבור בני הנוער, כאשר בסיום התהליך בני הנוער מציגים את היצירה שלהם על במות בכיכר העיר המרכזית: "מאז תחילת משבר הקורונה חלה עלייה במצוקות הנפשיות, באלימות ובשימוש בחומרים ממכרים בקרב בני נוער, אבל רוב האוכלוסייה לא מכירה את הנושא, ולכן החלטתי לייצר אינטראקציה בין בני הנוער לבין עוברי האורח באזור ובכך להעלות את המודעות", הסביר שרון.

גיל שרון (צילום: עידן גרוס)
גיל שרון (צילום: עידן גרוס)

הסטודנט היצירתי בחר להציג מיצג של פיגומים, במות וחללי פנים מגוונים בבניין בכיכר מגן דוד בתל אביב: "בחרתי באזור זה, משום שהוא מרכזי, על ציר הקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה - מה שיקל על בני הנוער בסיכון מכל הארץ להגיע, לקבל עזרה ולעשות פרפורמנס במרחב". בימים אלו שרון מסיים תואר ראשון בגאווה גדולה.

"פגשתי את המורה שלי לתיכון והיא סיפרה לי שהיא נתקלה בפרויקט שלי שרץ כרגע ברשתות החברתיות והתרגשה מאוד. סיכמנו שאגיע להעביר לתלמידים הרצאה בנושא הפרויקט עם המסר שהתמדה וכוח רצון משתלמים ומובילים להצלחה ולהשפעה", סיפר.