עשרות כדורים פורחים קישטו ביום שישי את שמי הגלבוע, כחלק מפסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי, שהתקיים בסימן 100 שנות התיישבות וחיים משותפים בגלבוע. הפסטיבל הייחודי, שלא נערך בשנתיים האחרונות בשל משבר הקורונה, התקיים זה השנה ה־12. יותר מ־7,000 בני אדם, שהשכימו ביום שישי לפנות בוקר, הגיעו למעיין חרוד, ושם הופרחו עשרות הכדורים הפורחים מהארץ ומחו"ל בשלל צבעים וצורות. לכדורים הפורחים התלוו אקרובטים שביצעו פעלולים בגובה רב מעל פני הקרקע, כשהם תלויים על הכדור.

לפסטיבל הגיעו עשרות כדורים פורחים משלל מדינות בעולם, והשנה לראשונה הגיע טייס מטורקיה עם הכדור הפורח שלו. במסגרת קיומו של פסטיבל הכדורים הפורחים בסימן 100 שנות התיישבות וחיים משותפים בגלבוע נרשמה גם אטרקציה ייחודית בשמיים, כאשר בד מעוצב מיוחד בגובה 12 מטר נתלה בתחתית של אחד מהכדורים הפורחים. "אחרי שנתיים של קורונה הפסטיבל חזר ובענק. אנחנו רואים את הגעגוע של האנשים שהגיעו השנה וחיכו לחגיגה הזאת", ציין ראש המועצה האזורית גלבוע עובד נור.

"הפסטיבל הפך לחגיגה של פעילויות לכל המשפחה, ובבוקר יום שישי כולנו הרמנו את הראש לשמיים והיינו מהופנטים מהצבעים ומהצורות המרהיבים ומהקסם של הכדורים הפורחים. השנה הגלבוע חוגג 100 שנים להיווסדו, ואין דרך טובה יותר מאשר לחגוג את הטבע, כשאנו ממצים את יופיו של הגלבוע", הוסיף.