עמותת מש"ה (מילים שעושות הבדל), הפועלת לסייע לאנשים בעלי נטיות אובדניות, תקיים את הכנס השנתי שלה באוניברסיטת תל אביב בעוד שבועיים (7 בספטמבר) בהשתתפות טובי המומחים בתחום.

לפי משרד הבריאות, בחמש השנים האחרונות התאבדות היא סיבת המוות השנייה של בנים בגילי 15־24 והשלישית לבנות באותו טווח גילים. כמחצית מניסיונות ההתאבדות בישראל בעשור האחרון התרחשו בקרב צעירים וצעירות עד גיל 25.

כמו כן, על פי הנתונים, עולים מרוסיה ומשכנותיה שמים קץ לחייהם ביחס של פי 1.7 מיתר האוכלוסייה הכללית, ועולים מאתיופיה - פי 3.5. עמותת מש"ה הוקמה בשנת 2017 על ידי גל נסים־עמנואל, אחרי שאחיה מושיק (משה) אורי נסים התאבד שנתיים קודם לכן. מאז הקמתה ועד היום העמותה מקדמת הליך התערבות מהיר של שישה מפגשים עם האדם האובדני ועם בני משפחתו, והם מקבלים כלים לתת לו תמיכה ולמנוע ממנו לנסות להתאבד.

העמותה פועלת באמצעות פניות שמגיעות אליה מאנשים במצוקה אובדנית או מחברים ומבני משפחה שמזהים התנהגות חשודה. זאת ועוד, היא מעניקה סדנאות והרצאות. בשונה מעמותות אחרות שמעניקות תמיכה נפשית למשפחות מתאבדים לאחר מעשה, מש"ה מנסה לפעול "בזמן אמת".

נסים־עמנואל מסרה: "ייחודה של התנועה הוא בפיתוח מודל חדשני ופורץ דרך. יצירת חציצה קהילתית בין האדם האובדני לבין ניסיון ההתאבדות. אנחנו מאמינים שבעזרת מודעות ותמיכה נכונה נוכל לתת בידי המשפחה, החברים והקהילה סביבנו כלים נכונים לזיהוי אנשים אובדניים".