פעוטה בת שנה וחצי פונתה אתמול לבית החולים פוריה כשמצבה קשה, לאחר ששתתה חומר רעיל בחוף שקמים ברינקי בכנרת. ד"ר אחמד אגברייה, רופא בכיר בטיפול נמרץ, שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לפרטי האירוע. 

לדבריו, הפעוטה ככל הנראה שתתה חומר שמשתמשים בו להדלקת פחמים מסוג 'איזי לייט', "היא התחילה לפתח תסמינים נשימתיים, מד"א פינה אותה למיון שלנו והיא הייתה במצב קשה עם מצוקה נשימתית קשה עם ריבוי הפרשות בחלל הפה. במקרים כאלה ניהול דרכי האוויר לא כל כך פשוט".

כשנשאל האם היא הייתה בסכנה חיים מידית השיב בחיוב: "החומרים האלה מסוגלים לעשות כוויות קשות בריריות ובדרכי האוויר או העיכול, תלוי לאן זה נכנס בפועל. אם זה נכנס לריאה עצמה, זה מפריע מידית לתפקיד שלה לאוורר את הגוף".

על השאלה כיצד החומר הגיע לידיה, ענה: "ייתכן שניסו להדליק שם מנגל והחומר הזה היה לידם ומספר שניות שלא שמו לב, ולא צריך יותר מהרף עין שילד כזה יסתקרן בכל מה שיש בסביבתו, במיוחד בגיל הזה, הם אוהבים לקחת כל דבר ולשים בפה".

בהמשך, התייחס ד"ר אגברייה לשאלה האם מדובר בתופעה רחבה, וטען כי מספר המקרים לא גדול, אך הדגיש כי "כל מקרה כזה נותן לנו מסרים מאד חשובים וחשוב מאד שכל הורה וכל מי שעוסק בילדים, ישים לב לדברים האלה. זו סכנת חיים וחבל שמקרים כאלה קורים".

בסיום הריאיון, התייחס למצבה של הפעוטה המאושפזת ועדכן כי מצבה יציב: "היא מורדמת ומונשמת עם דלקת ריאות. החומר הזה השפיע על דרכי האוויר וקצת חדר לריאה".