כ־170 אלף שורדי שואה חיים היום בישראל, כאשר רבע מתוכם נמצאים מתחת לקו העוני. רבים שוהים שעות ארוכות בביתם, שפעמים רבות בשל מצבם הכלכלי נמצא במצב רעוע מאוד ותורם לפגיעה נוספת ברווחתם. על רקע מציאות עגומה זו, ערן גל, מנהל שיווק בחברת ההייטק אפלייד מטיריאלס, רתם את עובדי החברה למשימה והקים מערך התנדבות שבמסגרתו הם משפצים בתים של ניצולי שואה על חשבון שעות העבודה ובמימון מלא של החברה.

גל מספר: "הצבנו לעצמנו יעד של שיפוץ עשרה בתים של ניצולי שואה במהלך השנה, ואנחנו ממשיכים ללוות את הניצולים ששיפצנו להם את הבית גם במהלך השנה. המטרה היא שיפור איכות חייהם, אבל אנחנו רוצים גם להראות לניצולי השואה שיש אנשים שאכפת להם ושחושבים עליהם כל השנה".

ערן גל, יוזם הפרויקט (צילום: אפלייד מטיריאלס)
ערן גל, יוזם הפרויקט (צילום: אפלייד מטיריאלס)

עו"ס שלי פייגנבלט מהקרן לרווחת נפגעי השואה מוסיפה: "בזכות הפרויקט עם חברת אפלייד, אנו מאירים את בתיהם ונותנים להם את התחושה שרואים וזוכרים אותם". לאחרונה הסתיים אחד השיפוצים הגדולים בפרויקט, שבו לקחו חלק כ־20 עובדי אפלייד, אשר במשך יומיים שיפצו את ביתה של ד' ברמת גן, שלא נמצאת בקשר עם משפחתה, סובלת ממחסור ומבריאות לקויה וחיה בבניין מוזנח שמיועד לפינוי־בינוי. לפי סקר הקרן לרווחת נפגעי השואה שהתקיים אשתקד, 84% מניצולי השואה נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים חיוניים בגלל קושי כלכלי ו־45% מדווחים על קושי בכיסוי הוצאות משק הבית.