הצהרות לחוד ומציאות לחוד: לפני כארבעה חודשים הצהירה עיריית אשדוד כי היא "מקפידה על שוויון ולא מקיימת אירועים בעלי אופי מוצהר של הפרדה מגדרית", כפי שכתבה בתגובה רשמית לשאלת חופש מידע ששלחה עמותת ישראל חופשית. ולמרות זאת, רק לפני כשלושה שבועות התקיים ברובע ז' באשדוד אירוע עבור הילדים בעיר עם הפרדה מוחלטת בין הבנים לבנות. את האירוע קידם חבר מועצת העיר במימון העירייה. 

הרב חיים אמסילי, חבר סיעת ש"ס בקואליציה, הממונה על החינוך החרדי־ספרדי בעיר, יזם את "עיר שעשועים" לרווחת ילדי העיר מעל גיל 4. האירוע נערך במשך יומיים, כאשר על פי התכנון ליום הראשון הוזמנו רק בנים וליום השני רק בנות. 

לדברי אחת מחברות העמותה ישראל חופשית, במהלך בירור עם אמסילי הוא אמר לה כי מארגני האירוע "נתנו את האפשרות להכניס ליום הכיף גם בנות עד גיל 4 כדי שלא יהיה ערבוב בתוך המתקנים עצמם". בשיחה עם המקומון "אשדוד היום" התייחס אמסילי לאירוע, ואמר כי "יוזמה ברוכה זו נמצאת אצלי בתוכנית כבר חצי שנה מראש, והצגתי אותה לעירייה שנתנה לכך אישור".

בתגובה לדברים אמר מנכ"ל העמותה אורי קידר כי "העירייה הצהירה שלא תקיים אירוע בעל אופי מוצהר של הפרדה מגדרית, ובפועל כסף מהקופה הציבורית הופנה ל'מניעת ערבוב' בין בנים לבנות. אנחנו עומדים בפני מדרון חלקלק, כאילו לא מדובר במאה ה־21. אסור לנרמל הפרדה מגדרית ולתת לה הצדקות בשום מצב". 

רוני סאיג, יו"ר תנועת אשדוד רוצה שינוי, שחשף את ההפרדה שנערכה באירוע, הגיב אף הוא ואמר כי "בתור פעיל ציבור ותושב העיר, אני חש בושה עמוקה מעצם קיומו של אירוע בהפרדה מכספי המסים שלנו. אלמלא חשפנו זאת, הרוב החילוני־מסורתי־ציוני בעיר לא היה מודע כי מימן אירוע בהפרדה לילדים".

בעיריית אשדוד מדגישים בתגובה כי הנחיות משרד המשפטים קובעות כי מותר לקיים אירוע בהפרדה מגדרית, ובתנאי שלא ימנע מחלק מהציבור להשתתף בו וכשההפרדה מוצדקת בהתחשב באופי האירוע וקיום חלופה סבירה.

עוד נמסר כי "עיריית אשדוד רואה חובה לקיים אירועים לכל המגזרים בקהילה תוך שהיא עומדת בהנחיות. פעילות מתקיימת בקיץ לכל ילדי העיר, ומטבע הדברים הותאם האירוע הנ"ל למקובל בקרב אוכלוסייה זו על מנת שגם ילדים אלה, שעבורם הוא תוכנן, יוכלו להשתתף בו וליהנות ממנו".