בית הספר אלבסמה לחינוך מיוחד, הממוקם בבית חנינא שבמזרח ירושלים, הוא בית ליותר מ־100 תלמידים בני 6־21 עם אוטיזם ברמות שונות והפרעות תקשורת והתנהגות, והוא שם לו למטרה לשלב את התלמידים בחברה ובקהילה, תוך מתן דגש על מיצוי הפוטנציאל האישי של כל תלמיד, ועל מעורבות בקהילה.

כך למשל בית הספר מפעיל יחד עם התלמידים בית קפה קהילתי, שאליו מגיעים לבלות אנשים רבים מהסביבה, כך שהתלמידים מתחברים אל הקהילה ומעורבים בה. בנוסף, בית הספר מפעיל במתחם פינת חי קהילתית ומזמין אליה גם גני ילדים, בתי ספר אחרים וקבוצות נוספות משכונות שונות בעיר, ובמסגרת זו נוצרים מפגשים עם ילדים חדשים.

הפעילויות הללו מביאות לשילוב קהילתי ולחיכוך מגיל קטן בין האוכלוסיות השונות של ילדים בעיר ומשיג בכך יעד כפול - קירוב לבבות בין ילדים עם ובלי מוגבלויות ומדתות שונות. במציאות הכאוטית של מערכת החינוך המסועפת במזרח ירושלים, בעיריה גאים במיוחד בבית הספר, וראש העיר משה ליאון אומר: "עיריית ירושלים שמה דגש על שילוב קהילתי בכלל האוכלוסיות בעיר, תוך מתן מענה וטיפול ייחודי. נמשיך להשקיע תשומת לב ומשאבים כדי שכל אדם באשר הוא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו ולהגשים את חלומותיו".