בדרך לישראל: השבוע יגיעו לישראל לראשונה בביקור רשמי משלחת בכירים מהכנסייה השחורה הגדולה ביותר בעולם (COGIC). מדובר במשלחת הגדולה ביותר של אפרו-אמריקאים לישראל, בראשות הבישוף המרכזי של הכנסייה ובליווי 150 בישופים נוספים. 

הכנסייה השחורה פרוסה ברחבי 113 מדינות בעולם ומונה רק בארצות הברית כ-6.5 מיליון מאמינים. היא הוקמה עם סיום תקופת העבדות בארה"ב וידועה בחיבתה ובתמיכתה הרבה למדינת ישראל.

סמל הכנסייה השחורה (צילום: COGIC)
סמל הכנסייה השחורה (צילום: COGIC)

הביקור מתקיים בסימן מסע בחייו של המלך דוד, החל מילדותו, דרך הכתרתו ועד למותו. במהלך הביקור תסייר המשלחת במקומות המרכזיים במדינה ביניהם הכותל המערבי, עיר דוד ויד ושם. כמו כן, ייפגשו עם אנשי ציבור רבים וביניהם ח"כ גילה גמליאל, ח"כ רות וסרמן לנדה, ח"כ לשעבר עופר שלח, שגריר ישראל לארצות הברית לשעבר, מיכאל אורן ונוספים.

המשלחת מגיעה על רקע רצון הכנסייה לחזק את הקשרים עם מדינת ישראל ולהעמיק את החיבור. בשנת 2020 החל לכהן הבישוף ד"ר גלן פלאמר כבישוף מדינת ישראל הרשמי. בישוף ישראל מוכר בארה"ב כמנהיג האפרו-אמריקאי שנחשב לתומך הגדול ביותר של מדינת ישראל.

כחלק מהמשלחת צפויות להגיע גם כ-30 נשים מהארגון הרשמי של נשים שחורות מחוקקות בארה"ב, שמטרתן לקדם נוכחות של נשים שחורות בממשלה, בתאגידים ובארגונים ללא מטרות רווח. כחלק מהסיור הן צפויות להיפגש עם הדיפלומטית הישראל ענת סולטן דדון.

מדברי בישוף ישראל, ד"ר גלן פלאמר: "אנחנו נרגשים לקראת המשלחת הראשונה של הכנסייה בראשות הבישוף שרד, שמסמלת את ביקורו הרשמי הראשון בישראל. לבישוף ולאשתו מקום חם בלב למדינת ישראל כמדינה מבורכת, ומגיעים להוסיף גם את ברכותינו. אנחנו מחויבים לבניית גשר של שיתופי פעולה ותמיכה בינינו לבין ישראל, ונמשיך לטפח את הקשר הזה ולתמוך במדינת ישראל".