אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל נמצאת בימים אלו בעיצומו של מבצע אריזות וחלוקה של חבילות מזון לכ־1,650 נכי צה''ל נזקקים בשיתוף ארגון לתת, אשר תרם כמחצית מתכולת החבילה ורתם את מרלו"ג הארגון (המרכז הלוגיסטי) לטובת האריזות. למבצע האריזות התגייסו נכי צה"ל פוסט־טראומתיים מקבוצת אחיעד של ארגון נכי צה"ל, קצינות ומש"קיות נפגעים מכלל יחידות צה"ל, פצועי צה"ל ומתנדבים נוספים. באגודה מספרים כי בשנה שעברה חילקו כ־1,500 חבילות, אך השנה הצורך גבר והצטרפו עוד משפחות למעגל הנזקקים.

קובי אטיאס, נכה צה"ל הלום קרב שהשתתף במבצע, אומר: "הלם הקרב התפרץ אצלי אחרי מלחמת לבנון הראשונה. עברתי טיפולים פסיכיאטריים ואשפוזים. יש לי 70% נכות לצמיתות, לאחר שעברתי רצף של אירועים קשים בלחימה. גם אני מתקשה לגמור את החודש, ויש אלפי נכי צה"ל שחיים כמוני בדוחק ולא גומרים את החודש".

אורלי לין (צילום: ארגון נכי צה''ל)
אורלי לין (צילום: ארגון נכי צה''ל)

אורלי לוין, פצועת צה"ל בת 38 מבאר שבע, נפצעה ב־2002 בפיגוע ירי, סובלת מפוסט־טראומה ומאז עברה מסע שיקומי מטלטל. "זה פרויקט מדהים שגרם לי סיפוק אדיר שאין לו מחיר. רגע השמחה שבו פצוע מקבל חבילה והאושר שלו באותו זמן הם משהו שגורם לי אושר גדול", היא מציינת.

עדי שטראוס, יו"ר אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, מדגיש: "זאת הפעם השישית מאז פרוץ הקורונה שאנו יוצאים יחד למבצע אריזת חבילות מזון לקראת החגים. ארגון לתת הוא השותף שלנו, והעשייה החשובה שלו מחממת את הלב". רוני אבירי, סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים של ארגון לתת הוסיפה: "אנחנו אומנם רוצים לקוות ולהאמין שאנשים שהקריבו כל כך למען המדינה, כמו פצועי צה"ל, לא ימצאו את עצמם נאבקים גם במחסור חמור במהלך חייהם, אבל המציאות לעתים שונה".