מיטב להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב וממונה על תיק התחבורה, התראיינה היום (ראשון) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחסה לדריסתה של יולי וולף בת ה-4 בנמל תל אביב בסוף השבוע על ידי נער בן 16 שרכב על אופניים חשמליות.

"הייתה מלאה בדם": בן ה-16 שנעצר בחשד שדרס בת 4 שוחרר בתנאים מגבילים

"הם פשוט קמו וברחו": אב הילדה בת ה-4 שנדרסה בנמל ת"א משחזר

"טרגדיה קשה שנמנעה, יש נס קטן ונקווה להחלמה מהירה", אמרה להבי בפתח דבריה, "אין ספק שהדו גלגלי דורש את הרגולציה שלו מעבר למה שהעירייה עושה. העירייה משקיעה בתשתיות, הדרכה והסברה. לגבי האכיפה, שזה עיקר הציפייה של הציבור, אנחנו קיבלנו סמכויות נוספות שמאפשרות לנו לאכוף עוד יותר".

"אנחנו כעירייה ביקשנו סמכויות נוספות לפקחים העירוניים, ואנחנו אחת העיריות היחידות בישראל שמשתמשת בסמכות של פיקוח עירוני ומיישמת אותו", הוסיפה, "אמנם, אין מצב שבכל רגע נתון ובכל מקום יהיה פקח או שוטר. לכן, הייתה לי בקשה מממשלת ישראל שהופנתה משר התחבורה ישראל כ"ץ, עובר לסמוטריץ', רגב ולמיכאלי, ארבעה שרים התחלפו ואני מבקשת דבר אחד – להתייחס אליהם ככלי רכב ולאפשר לנו אכיפה אלקטרונית. הדבר היחידי שיכול להימצא בשטח בכל שעה נתונה ולייצר אכיפה של 100 אחוזים זו אכיפת אלקטרונית".

לאחר מכן אמרה סגנית ראש עיריית תל אביב: "הקורקינטים פה כדי להישאר. לא אנחנו הבאנו אותם, אנחנו מנסים לעשות כמה שיותר רגולציה. קורקינט שיתופי לא יכול לרכב על דקים כי הוא נשלט מרחוק והמנוע שלו נעצר אוטומטית שהוא מגיע למקום כזה בהוראה מרחוק".

"זה קורה בכל הארץ, אני מאוד אשמח שחנויות לממכר דו גלגלי יהיו נתונות תחת חוק רישוי עסקים, שאנחנו נצליח למנוע מכירה של כלים לא תקניים", ציינה להבי, "חלק מהכלי הופך לכלי משחית כי מתקינים עליהם מנוע מאוד חזק. אנחנו מבחינת עירייה עושים ככל יכולתנו כדי להדביק את המציאות ויצירת תשתית של שבילים, שתוכל להפריד בין משתמשי הדרך. אנחנו נכנסים לבתי ספר תיכוניים ועושים הדרכות לרכיבה מעשית לתיכוניסטיים, כולל שיח ודיאלוג על השינוי בדרך".

לסיום, אמרה סגנית ראש עיריית תל אביב כי "העירייה משקיעה היום חצי מיליון ש"ח בביצוע תוכנית אסטרטגית לאפס הרוגים ואפס תאונות קשות בעיר. אנחנו הלכנו ומיתנו את התנועה בעיר ב-500 ק"מ של רחובות בנוסף ל-160 ק"מ של שבילי האופניים. אנחנו עושים הרבה מאוד פעולות כצדי להסדיר את הבטיחות בעיר, שהיא עיר חפורה שקשה מאוד לחיות בה עכשיו. אם תהיה לנו אכיפת אלקטרונית, מעבר לסוגיית העבירות, אנחנו רוצים לשים אותם בצמתים - מי שיעבור באור אדום ייתפס, מי שיסע במהירות שהיא מעל המותר בחוק ייתפס, כנ"ל לגבי רכבים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM