במחצית הראשונה של 2022 ההפקרות בענף גבתה את חייהם של 15 עובדים ∙ מבדיקה שערכו אנשי אומ"ץ עולה כי בכל הארץ ישנם רק 16 פקחים אשר מופקדים על כ-15,000 אתרי בנייה ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "משרד הבינוי והשיכון חייב לתת את הדעת בהקדם"

 בשנת 2020 נהרגו 32 עובדי בניין. גם ב-2021 עמד מספר ההרוגים בתאונות עבודה בענף הבנייה על המספר הבלתי נתפש 32. השנה שילמו בחייהם על ההפקרות השוררת באתרי בנייה רבים 18 בני אדם, כשרק בשבוע שעבר הצטרפו לסטטיסטיקה העגומה עוד קורבנות – דיאב ותד, בן 21, וחסן ותד, בן 29 ואב לתינוק בן 3 חודשים, שנמחצו למוות ע"י מכולה באתר בנייה בטירת הכרמל.

תנועת אומ"ץ, שפועלת למען צדק חברתי, החליטה להירתם למאבק לשיפור תנאי העבודה באתרי הבנייה – ובפרט להגברת הפיקוח עליהם. ראשי התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית, עו"ד יצחק מינא, התריעו בפני שר הבינוי והשיכון זאב אלקין על אוזלת היד של המשרד שבראשו הוא עומד: "מתוך בדיקה מקיפה מצאנו שבכל אתרי הבנייה המסיבית במדינת ישראל מוקצים רק שישה-עשר פקחים, וזאת כשמספר האתרים עומד על כ-15,000".

פליצ'ה פלד ועו"ד מינא תובעים מהשר אלקין לתת את דעתו בנושא הקריטי בהקדם, ובפרט לדאוג ליחס סביר בין מספר הפקחים למספר אתרי הבנייה. נקודת תורפה נוספת היא אכיפת החוקים והתקנות: "רמת הענישה של הקבלנים מפרי החוק שלא דואגים ליישם את הוראות הבטיחות הינה מינורית", ציין פלד, וקרא לתקן את החוק – כך שקבלנים שמתנהלים בחוסר אחריות ולא שומרים על חיי עובדיהם ייענשו בחומרה.