בניסיון לעודד גיוס עובדים צעירים המועסקים בתפקידי ביטחון ולמנוע את עזיבתם לאחר תקופה קצרה, הודיעה רשות שדות התעופה כי היא תשתתף במימון תואר אקדמי ולימודי תעודה לעובדים המועסקים בתפקידי ביטחון.

ברשות שדות התעופה ציינו כי עולם העבודה עבר שינויים מרחיקי לכת בתקופה שלאחר משבר הקורונה, והוחלט לשפר את יכולות גיוס כוח האדם במקצועות הביטחון.

כזכור, עם פרוץ משבר הקורונה, נמל התעופה בן־גוריון נסגר לטיסות מסחריות ובהמשך הוא פעל במתכונת מצומצמת. בתקופה זו, הוצאו אלפי עובדים לחל"ת וחלקם לא שבו עם החזרה לפעילות מלאה. הדבר בא לידי ביטוי עם תחילת חופשת הקיץ, כאשר נוצרו לעתים תורים ארוכים בנתב"ג בשל מחסור בעובדים. בינתיים, החלו מבצעי גיוס והשורות מתמלאות.

הרשות תשתתף במימון שכר לימוד אוניברסיטאי שנתי בסך 10,391 שקל לתואר ראשון ובסך 14,042 שקל לתואר שני. בנוסף, גם תהיה השתתפות בלימודי תעודה.

אוכלוסיית העובדים הארעיים המועסקים בתפקידי ביטחון ברשות שדות התעופה מאופיינת ברובה בסטודנטים. ההשתתפות במימון שכר הלימוד לאלו שייקלטו כעובדי הרשות גם נועדה לעודד את הישארותם לפרקי זמן ארוכים ולמנוע תחלופה גבוהה, והיא תיעשה על פי אישור הממונה על השכר במשרד האוצר.

"אנו ממשיכים לשפר את השירות לנוסעים באמצעות גיוס כוח אדם איכותי, והיכולת שלנו להשתתף במימון שנת לימודים אוניברסיטאית לתואר ראשון ושני תאפשר את גיוס הטובים ביותר, ולעובדים יתאפשר רצף תעסוקה לאורך זמן לימודי התואר הראשון או התואר השני, תוך שימור ידע מקצועי ברשות", ציין מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי.