משפחות שכולות המגיעות בימים אלו לבית העלמין הצבאי בחיפה מוצאות שערים נעולים - בשל נזקי חזירים. אלי דבי, אח שכול ומייסד ארגון אחים שכולים 'לנצח אחי' ויו"ר ועדת שיקום ורווחה ביד לבנים ארצי, ויוזם חוק הכרה באחים שכולים שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM וסיפר על החוויה שעבר.

דיירת בחיפה גילתה בתדהמה: חזיר בר פרץ לדירה והחריב את הסלון

דבי, שאמו מתמודדת עם נכות הגיע לבית העלמין לפני החגים, וראה את השלט במקום ואת השער סגור: "הגענו לבית העלמין וחזרנו בבושת פנים, בצער ובכאב. מסתבר שהשלט תלוי שם חודשיים השאלה שלי היא למה חזירים צריכים להיות בבית העלמין? למה לא מוציאים אותם החוצה כמו שמוציאים אותם משכונות. ודבר שני, למה צריך שהשער יהיה סגור?".

כשנשאל כיצד הגיבה העירייה השיב דבי שהטענה הייתה שמדובר בשער חשמלי. "אמרו שצריך להתקרב לשער קרוב, ואז זה נפתח. העניין הוא שאין במקום שום שלט שמכוון אותך. מה שכן, כתוב שם לפנות לשער נוסף שמיועד להולכי רגל, אבל מה לעשות שאמא שלי לא יכולה ללכת לשם".

לסיום, ביקש דבי להדגיש "פגשתי את איש האחזקה שכועס על העירייה בעקבות הנזקים. זה ממש לא נעים לבוא לקבר, ולראות שדברים שבורים ועשבים קרועים. מצידי שישימו שם שומר וייקח את החזירים לעירייה. הרי אנחנו לא היינו רוצים שמישהו יפגע או לפגוש חזיר על הקבר".