סוהרת בכלא רמון נדקרה ונפצעה באורח קל על ידי אחות של עציר מנהלי, תושבת שכם, אשר הייתה חמושה במספריים וניצלה את זמן הבידוק הביטחוני כדי לפעול. האישה נעצרה בידי כוחות שנכחו במקום ונוטרלה במהרה. דידי הררי וגיא פלג שוחחו הערב (ראשון)  ב-103fm עם גונדר משנה קובי אקריש, קצין אג"מ מחוז דרום בשירות בתי הסוהר, אשר הביא פרטים נוספים על האירוע.

חשד לאירוע פח"ע בכלא רמון: תושבת שכם שהגיעה לביקור דקרה סוהרת במקום

"בראש ובראשונה אני רוצה לאחל החלמה מהירה לסוהרת שנדקרה באירוע", אמר אקריש בפתח דבריו, ותיאר את השתלשלות האירועים: "היום בשעות הצהריים, מחבלת שהגיעה באמתלה של ביקור, הגיעה חמושה במספריים. בשלב הבידוק הביטחוני היא התנפלה על אחת הסוהרות שהייתה במקום, תקפה באותה באמצעות המספריים, הסוהרת הגיבה במקצועיות, נאבקה בה ובסיוע של קצין נוסף השתלטו על המחבלת. הסוהרת נדקרה בידה וכרגע בבית החולים לטובת טיפול רפואי".

עוד הבהיר, כי "אין ספק שאנחנו במציאות מאוד מורכבת, אנחנו מודעים, אנחנו בשיח תמידי עם שאר גופי הביטחון. המציאות היא מאוד מאתגרת, אנחנו צריכים מצד אחד לשמר את אורח החיים השגרתי, לאפשר את התנאים לשאר הסוהרים והאסירים, ולצד זה לשמור על דריכות מבצעית גבוהה. על מנת שנוכל ליישם את הפעולות במציאות המרוכבת הזו, אנחנו מגבירים את הדריכות, מעבים את מערך המודיעין, נותנים דגשים בהדרכות הסגל, ואין ספק שבסופו של דבר מה שמנצח זה המוטיבציה, הערנות, הדריכות, המענה המהיר, ובסיוע של שאר הגורמים אנחנו מנסים לכל דרך למנוע ולסכל אירועים מהסוג הזה".

באשר למנגנונים המופעלים במהלך תהליכי בידוק המבקרים בכלא, אמר: "אנחנו עובדים בשילוב טכנולוגיה, אנחנו לא יכולים להסתמך רק על המערך הטכנולוגי, מדובר באסירים שמגיעים מכל שטחי מדינת ישראל. הבידוק נעשה משלב ההגעה, יש מספר מעגלי אבטחה, הבידוק הראשוני נעשה כשאין מגע פיזי עם אותם אנשים שמגיעים".

"עובדתית זה התגלה בשלב הבידוק, היא פשוט התנפלה על הסוהרת ואין ספק שתהליכים שבוצעו מנעו פגיעה משמעותית יותר. התהליך עבד כמו שצריך - ניתן שם מענה, היא לא הצליחה לחדור פנימה, לפגוע באופן ממשי בסגל שהיה נוכח במקום, והמענה על פי המוכנות של הסוהרת ושאר הסוהרים במקום מנעו פגיעה משמעותית יותר. אין ספק שאם נוכל לשדרג את המערך הטכנולוגי כנראה נוכל לצמצם גם את היכולת שלהם להחדיר", הדגיש.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103fm