אירוע חג הסוכות של השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, הארגון הנוצרי־ציוני הגדול בעולם, מהווה מדד למצב התיירות הנוצרית־ציונית בישראל. לאחר שנתיים של קורונה, שבהן האירוע לא התקיים והתיירות הנוצרית־ציונית צנחה כמעט לאפס - היא מתחילה להתאושש.
כ־2,000 נוצרים ציונים אוהבי ישראל מ־70 מדינות הגיעו לארץ בחג לאירוע בן שבוע של הארגון. ברוב השנים האירוע משך לישראל כ־5,000 נוצרים ציונים, ובשיאו אף הגיע ל־6,000 משתתפים.

"אחרי שנתיים של הפסקה אנחנו נרגשים מכך שהתיירות הנוצרית־ציונית שבה לישראל", אומר דיוויד פרסונס, סגן נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים. "השנה יגיעו כ־50% מהמשתתפים בשנים רגילות, ואני מקווה שכבר בשנה הבאה נחזור לראות כאן כ־4,000־5,000 איש".

לחזרתם של הנוצרים תהיה השפעה אדירה על כלכלת התיירות הנכנסת לישראל השנה, שכן לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפני הקורונה התיירות הנוצרית היוותה כ־55% מכלל התיירות הנכנסת לישראל. בפילוח של משרד התיירות מ־2019, רק הנצרות הציונית האוונגליסטית היוותה כשליש מהתיירות הנוצרית בישראל.

כאשר מתרגמים נתונים אלו לכסף, לפי הלמ"ס, ההכנסות מכלל התיירות הנכנסת לישראל ב־2019 עמדו על 6.387 מיליארד דולר - מה שאומר שהנתח של התיירים הנוצרים־ציונים מוערך בלמעלה ממיליארד דולר בשנה. לשם השוואה, ב־2020, בשיאה של הקורונה, צנחו ההכנסות מכלל התיירות הנכנסת ל־‏1.544 מיליארד דולר.

לפי סקר משרד התיירות שנערך ב־2018, תייר שהגיע לישראל למטרת בילוי והנאה הוציא 1,437 דולר בממוצע במהלך כל שהותו, ואילו תייר שהגיע לארץ לשם תיור וטיול הוציא במהלך שהותו 1,714 דולר. לעומת זאת, התייר הנוצרי האוונגליסטי שהגיע לארץ למטרת צליינות הוציא לפי הסקר 2,677 דולר במהלך שהותו בארץ.

בלשכת מארגני תיירות נכנסת אומרים כי 75% מהתיירים בצפון ובדרום הארץ ב־2019 היו נוצרים שתרמו להנעת כלכלת הפריפריה, גם כאשר היה מדובר בתיירים ממדינות מתפתחות.

"אנו מאוד נרגשים לארח אלפי נוצרים מכל העולם לחגיגת הסוכות בירושלים השנה", אומר הנשיא והמייסד של השגרירות הנוצרית הבינלאומית, ד"ר יורגן בולר. "לאחר כל ההגבלות שהוטלו על התיירות בינלאומית בשנים האחרונות, ההיענות מסביב לעולם הייתה פשוט מדהימה. האירוע שלנו מסמל את שובה של התיירות הנוצרית לארץ ישראל".