חג הסוכות הגיע ואיתו גם הסוכות שמוקמות ברחבי ישראל.  בעבר, רוב הסוכות בערים היו נבנות ברחוב- בחניות הבניין או בסמוך להן. עם השנים הבניינים צמחו לגובה והחניות הפכו למצרך מבוקש. בעלי הדירות המבקשים לבנות סוכה כשרה נתקלים בבעיה.

מכיוון שסוכה כשרה צריכה להיות תחת כיפת השמיים ולא מתחת לגג, גם בדירות בהן קיימת מרפסת, לא תמיד ניתן לבנות בה סוכה כשרה וככה נולד לו הביטוי "מרפסת סוכה"- מרפסת בדירה שאין כל גג מעליה. בתקופה זו של השנה, ניתן לזהות לא מעט קונסטרוקציות מיוחדות שנבנות על בסיס מרפסות הדירות, לעיתים באופן המסכן חיי אדם, כמובן באופן לא חוקי.

אדריכלים ויזמים רבים המנסים לפנות גם לציבור שומר המסורת עושים מאמץ גדול בתכנון הבניינים בכדי לאפשר לכמה שיותר דירות להנות ממרפסת סוכה. זהו הליך תכנוני לא פשוט בכלל עקב הצורך לשנות בכל דירה את מיקום המרפסת (ולא מיקום זהה אחת מעל השנייה).

הביקוש הגובר למרפסות סוכה מביא את המתכננים והיזמים להשקיע יותר בתכנון ולהביא פתרונות יצירתיים. אשר קשת, סמנכ"ל השיווק של קבוצת דונה מוסיף, "אנחנו מרגישים את הביקוש לדירות עם מרפסות סוכה, בעיקר באזורים דתיים וחרדיים. עם השנים, הבניינים החלו לצמוח לגובה ונדרשנו להביא לרוכשים פתרונות. כיום אנחנו משקיעים המון בכדי לאפשר כמה שיותר מרפסות סוכה בבניינים שמיועדים לאוכלוסיות המסורתיות. אנחנו רואים כמה זה חשוב לאנשים".

גם מבחינה נדלני"ת יש משמעות לקיומה של מרפסת סוכה בדירה, לרוב דירות עם מרפסת סוכה יהיו שוות יותר מאותן הדירות ללא מרפסת הסוכה. "כשרוכשים מגיעים לבחון את הדירות ומבקשים דירה דווקא עם מרפסת סוכה אתה מבין שיש לזה ביקוש ובהתאם לביקוש מתמחרים את הדירות" מוסיף אשר.

בנוסף למרפסות מתוכננות מראש, קיימת תופעה נוספת של מרפסות "שצצות" לקראת סוכות. דיירים שמוסיפים בצורה מסוכנת ובלתי חוקית מרפסות זמניות לצורך בניית סוכה. התופעה קיימת בעיקר בריכוזים החרדים בערים הגדולות. מדובר בתופעה מסוכנת מאוד שהעיריות מנסות לטפל בהן בכל שנה מחדש אך מתקשות בכך. "לפעמים מדובר על מרפסות שלימות שעומדות על כמה קרשים קטנים ועלולות ליפול בכל רגע" מספר אחד מתושבי שכונה בהם נבנות בימים אלו מרפסות שכאלה. "הפחד הגדול שהסוכה תיפול על יושביה, זה עלול להיות אסון גדול".

הבעיה שבמרפסות הזמניות המסוכנות, מול הצורך של ציבור גדול במענה לחג הסוכות, מובילים את העיריות לנסות ולעודד מרפסות סוכה בבנייה החדשה. "נקח לדוגמה את הפרויקט של "דונה אקסלוסיב" שנבנה בימים אלו בבית שמש. המתכנן ואדריכל עשו מאמצים גדולים ויצרו שינוי בין כל קומה כדי לאפשר להכניס כמה שיותר מרפסות סוכה. בחלק לא מבוטל מהמכרזים שאנחנו מבצעים יש התייחסות ספציפית על מרפסות סוכה, ברור לעיריות החשיבות לקיומן".