אירוע יוצא דופן התקיים השבוע בפארק ים באשדוד, כשאוטובוס שהגיע למקום התברר כחנות יד שנייה לבגדים.

על רקע הזיהום המסיבי שמייצרת תעשיית האופנה, חברת התחבורה אלקטרה־אפיקים חברה לרשת הביגודית של ויצו ישראל, בפרויקט שמטרתו לעודד את האוכלוסייה לקחת חלק במאבק במשבר האקלים על ידי שימוש חוזר וקניית בגדים מיד שנייה.

תעשיית האופנה היא אחת התעשיות המזהמות בעולם, ואחראית על יותר מ־1.2 מיליארד טונות של גזי חממה הנפלטים לאטמוספרה ומבזבזת כ־20% מהמים המתוקים בעולם.

רשת הביגודית מעבירה את כל הכנסותיה לסיוע לנזקקים ולמשפחות במעגל האלימות, וכיום ישנם 48 סניפי ביגודית מקריית שמונה ועד אילת. לרשת הביגודית יש גם 100 מכולות איסוף בגדים ברחבי הארץ, כש־80% מהבגדים עוברים למִחזור, משמע: כ־4 טון בשבוע.

אלקטרה־אפיקים בחרה בשיתוף הפעולה עם ויצו כדי להנגיש את הביגודית ולעודד את הציבור לעשות למען המלחמה של כולנו במשבר האקלים.

סמנכ"ל אלקטרה־אפיקים שי מלכה מציין: "בתקופה שבה הנושא הסביבתי בוער יותר מתמיד, חרתנו על דגלנו להילחם למען המודעות הסביבתית מתוך אמונה שאם כל אחד מאיתנו ייקח על עצמו אפילו משהו קטן, נתרום את חלקנו בהצלת כדור הארץ למען הדורות הבאים".

יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים מוסיפה: "הביגודית נותנת מענה לשילוב בין אופנה וסטיילינג לערכים של תרומה לחברה וקיימות, תוך מתן מקום והזדמנות לגיל השלישי להתנדבות בעלת ערך".