משרד החינוך הודיע כי בעקבות הרצח המזעזע של יואל להנגהל ז״ל - השעתיים הראשונות לחזרה ללימודים מחופשת החג יוקדשו לשיח בנושא.

יואל להנגהל ז״ל, 18, תלמיד ישיבת הסדר במעלות, נדקר למוות בלינץ' מחריד בעת בילוי בקריית שמונה לפני כשבוע, ודימם זמן רב תוך שהוא משוחח בווידיאו צ'אט עם אמו.

השעתיים הראשונות ביום החזרה מהחופשה ללימודים יוקדשו לשעת מחנך, לשיח על המקרה החמור ועל השלכותיו, על אלימות ועל הדרכים לפתרון קונפליקטים, לרבות שיח ופעילויות על קבלת האחר ועל הרגישויות הנדרשות לעולים החדשים. עוד תגובש תוכנית ארוכת טווח לפעילויות בנושא מיגור תופעת האלימות, הפגיעה באחר והגברת תחושת המוגנות של התלמידים.

עם הידיעה על הרצח החל משרד החינוך לפעול, בתיאום עם משטרת ישראל, בארבעה מוקדים עיקריים: נוף הגליל - מקום מגוריו של הנרצח; מעלות־תרשיחא - מקום לימודיו של הנרצח; וקריית שמונה וחצור הגלילית - שם נעצרו החשודים ברצח. ביישובים אלה מתקיימת פעילות מיוחדת בקרב התלמידים המעורבים בקטטה האלימה ובאירועים שקדמו לה. כמו כן, ניתנת תמיכה לתלמידים מיישובים אלה, אשר לא היו מעורבים באירוע אך נחשפו אליו ולהשלכותיו הקשות.

בבתי הספר ביישובים אלה התקיימו מפגשים עם התלמידים וההורים עוד טרם היציאה לחופשת החג. כמו כן, נשלחו להורים ביישובים אלה הודעות על המקרה, הקוראות להם לקיים שיח בנושא עם ילדיהם. ההורים הוזמנו לפנות לקבלת ייעוץ בנושא מאנשי המקצוע  בבתי הספר ומהשירות הפסיכולוגי והייעוצי ברשויות המקומיות.

משפחתו של להנגהל ז״ל מקבלת ליווי ותמיכה מנציגי משרד החינוך והרשות המקומית, אשר מלווים גם את אחיו הצעירים, הלומדים בנוף הגליל. בהתאם הנחה המחוז גם ללוות את כל קהילת בני המנשה, שאליה השתייך להנגהל ז"ל, ביישובים האמורים, יחד עם גורמי הקליטה והרווחה ברשויות המקומיות, ולהיערך יחד עמם ליום החזרה מהחופשה.