פיגוע ירי בבית אל: גבר בן 25 נפצע באורח קל, אחד המחבלים חוסל

גבר כבן 25 נפצע באורח קל בפיגוע ירי שאירע אמש ביישוב בית אל. אחד המחבלים חוסל במקום ואילו מחבל נוסף נעצר הבוקר (שבת)  בכפר דיר-ג'ריר, יחד עם שני סייענים נוספים. פיגוע הירי בבית אל הגיע לאחר יום אלים ביהודה ושומרון ובמהלכו אירעו חילופי אש בין מחבלים פלסטינים לכוחות הביטחון.

במהלך הפעילות חוסלו שלושה מחבלים, בינהם רופא שעל פי הערכות לקח בעבר חלק בירי לעבר הביטחון. על פי דיווחים פלסטינים, לאחר שנורה, נמצא כשהוא רעול פנים וירוי.

לכתבה המלאה

ארגוני הטרור בקריאה לפלסטינים: "הסלימו את העימותים מול ישראל"

 על רקע העימותים וחילופי האש שאירעו בג'נין, ארגוני הטרור ברצועת עזה  כי "הם עוקבים מקרוב אחר הפשעים שמבצעת ישראל נגד עמנו והאתרים הקדושים שלנו, כמו חילול אל-אקצא". כמו כן, שלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל, וקראו לפלסטינים במזרח ירושלים וביהודה ושומרון "להסלים את העימותים נגד כוחות הביטחון".

בתוך כך, ארגוני הטרור מסרו בנוסף כי "מה שקרה היום בגדה הוא פרובוקציה נגד הרגשות של עמנו ושל כל האנשים החופשיים בעולם. תוקפנות בוטה נגד הערים, הכפרים, המחנות שלנו ובירתנו הנצחית. זאת, על רקע הכישלון וחוסר היכולת של צבא האויב מול גיבורי שועפאט והגיבורים שלנו בכל מקום שהוא". בנוסף, חדר המבצעים הדגיש כי "אנו צופים בגאווה בהתנגדות ההרואית בגדה המערבית הכבושה ובירושלים. אנו ועוקבים אחר הגיבורים בשכם, ג'נין, רמאללה, בית לחם, קלקיליה וחברון".

לכתבה המלאה

עימותים בין כוחות צה''ל לפלסטינים  (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בין כוחות צה''ל לפלסטינים (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

לאחר שורת הפיגועים: טיקטוק חסמה את החשבון של "גוב האריות"

הרשת החברתית טיקטוק חסמה אמש (שישי) את העמוד של חוליית הטרור "גוב האריות". מדובר בחולייה המתבססת על הרשתות החברתיות להפצת עמדותיה, שלקחה אחריות על מספר פיגועים קטלניים באזור שכם לאחרונה. בחיפוש אחר החולייה, שהרבתה להעלות סרטונים של מחבלים, עולה מודעה כי תוכן חשבון זה "הפר את הנחיות הרשת החברתית", ולכן כאמור, נחסם.

לכתבה המלאה

ארגון הטרור ''גוב האריות'' (צילום: רויטרס)
ארגון הטרור ''גוב האריות'' (צילום: רויטרס)

ברח לכיוון הלא נכון: נער בן 13 הלך לקנות פיצה בג'סר א זרקא - ונפצע אנוש מכדור תועה

 נער בן 13, תושב ג'סר א זרקא, נפצע באורח אנוש אמש (שישי) לאחר שנפגע מירי בחזהו, בעת שניסה להימלט מאזור שבו בוצע ירי מסיבי לעבר בית. בעת האירוע, שהה הקטין בפיצריה ביישוב וניסה להימלט מהמקום לאחר ששמע קולות ירי מחשש שייפגע. אמנם, לרוע מזלו הוא נמלט דווקא לתוך זירת הירי - נפגע מכדור בחזהו ונפצע באורח אנוש. בבית החולים עדיין נאבקים על חייו כשמצבו מוגדר אנוש ולא יציב. 

לכתבה המלאה

בעראבה, גבר כבן 30 נהרג לאחר שנפצע מירי. הפצוע הובא לנקודת מפגש עם צוות מד"א, שקבע את מותו. המשטרה פתחה בסריקות, יחד עם בלשים, על מנת לאתר את זירת האירוע.

לכתבה המלאה

טרגדיה בצפון: קשישה בת 80 נספתה בשריפה בבית בקרית טבעון

טרגדיה בקרית טבעון: אישה כבת 80 נספתה אמש (שישי) בשריפה שפרצה בבית בקרית טבעון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, זיהו את הקשישה, כשהיא סובלת מכוויות קשות ושאיפת עשן ופינו אותה לבית החולים רמב"ם. לאחר מכן, קבעו את מותה בבית החולים.

לכתבה המלאה

חשד להרעלה בנגב: שלושה נשרים נמצאו מתים באזור שדה בוקר

פקחי רשות הטבע והגנים גילו שלושה נשרים מתים מתחת למצוקי הלינה בנחל עקב. שלושת הנשרים שידרו "תנועתיות נמוכה", התראה המרמזת על מוות, בעקבותיה הרשות הפעילה נוהל הרעלות, ועובדי רשות הטבע והגנים יצאו לסרוק את השטח, בכל האתרים בהם בקרו הנשרים בשבוע החולף.

לכתבה המלאה

נשרים שמתו מהרעלה (צילום: גל ביסמוט רשות הטבע והגנים)
נשרים שמתו מהרעלה (צילום: גל ביסמוט רשות הטבע והגנים)

 
סין מבהירה: שומרים את הזכות להשתמש בכוח נגד טייוואן

דובר המפלגה הקומוניסטית של סין, סון ילי, אמר היום (שבת) כי מדינתו שומרת לעצמה את הזכות להשתמש בכוח על טייוואן כמוצא אחרון ב"נסיבות משכנעות", אם כי "איחוד שלום" הוא הבחירה העדיפה עבורה. לטענתו, איחוד מחדש של המדינות עונה על האינטרסים של כולם, כולל בני ארצם של טייוואן.

לכתבה המלאה

אסון בטורקיה: לפחות 40 הרוגים בפיצוץ במכרה פחם

לפחות 40 בני אדם נהרגו ועשרות נותרו לכודים מתחת לאדמה בעקבות פיצוץ שאירע הלילה (בין שישי לשבת) במכרה פחם במחוז ברטין שבצפון טורקיה. שר הבריאות של טורקיה, פרטין קוקה, אמר כי לפחות 11 אנשים חולצו ומטופלים במקום, כאשר כ-110 אנשים עבדו במכרה בזמן הפיצוץ, כמעט מחציתם בעומק של למעלה מ-300 מטרים.

לכתבה המלאה

פיצוץ במכרה בטורקיה (צילום: רויטרס)
פיצוץ במכרה בטורקיה (צילום: רויטרס)

השחקן רובי קולטריין הלך לעולמו בגיל 72

השחקן רובי קולטריין הלך הערב (שישי) לעולמו בגיל 72. שחקן הטלוויזיה והקולנוע הסקוטי, נודע כמי ששיחק את רובאוס הגריד בסדרת הסרטים של "הארי פוטר". קולטריין נולד ב-1950, ופנה לתחום המשחק בשנות ה-20 המוקדמות, כאשר אימץ את שם המשחק "קולטריין", כמחווה למוזיקאי הג'אז ג'ון קולטריין. 

רובי קולטריין (צילום: רויטרס)
רובי קולטריין (צילום: רויטרס)

בטלוויזיה הופיע בסדרה "טוטי פרוטי" לצידה של אמה תומפסון, הוא גילם את דמותו של סמואל ג'ונסון בסדרה הקומית הפתן השחור, ושיחק במערכונים וקטעי סטנד-אפ שונים.

לכתבה המלאה