בית הדין למשמעת במשרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על הרשעתו של ד"ר קונסטנטין זייצב, רופא מהמכון לרפואה משפטית, בגין התבטאויות בלתי הולמות בשתי הזדמנויות שונות, בפני שתי נפגעות תקיפה מינית.

ד"ר זייצב, שהיה בכוננות מטעם המכון הלאומי לרפואה משפטית, נקרא לאסוף דגימות משתי הנפגעות. במקרה הראשון, כאשר הנפגעת הייתה במכונית בדרכה לבית החולים יחד עם שלוש מלוות, ד"ר זייצב שוחח עמה בטלפון ושאל שאלות אינטימיות על הפגיעה המינית שחוותה. השיחה התנהלה בניגוד לנהלים, תוך הפרת זכותה של הנפגעת לפרטיות. בהמשך התהליך ובסיום נטילת הדגימות מהנפגעת מתוך כוונה לעודד אותה, ד"ר זייצב אמר לה "תחייכי, אישה צריכה לחייך".

בהזדמנות נוספת, בסיום נטילת דגימות מנפגעת אחרת, ד"ר זייצב אמר לה "תחייכי למה את לא מחייכת", בנסיון לעודד אאותה. ממשרד הבריאות נמסר כי בהתנהלותו המתוארת, שלא נבעה מכוונה רעה, ד"ר זייצב גילה התנהגות שאינה הולמת רופא במדינת ישראל.

ועדת המשמעת הדגישה: "מצופה, אף ממי שאין לו מיומנות או ידע בתחום זה, כי יעשה כל שניתן על מנת להימנע מלהוסיף ולפגוע בנפגעות, ולא עקב אי הבנה. כך הוא בוודאי במי שבא מתחום הרפואה, גם אם תחום התמחותו ועיסוקו הוא רפואה משפטית ותפקידו בקשר עם נפגעי עבירה ובכלל זה נפגעות אונס לא נועד למטרת ריפוי אלא לשם איסוף ראיות".