פרויקט חדש של עמותת גיבורים קטנים, חיל הים וחיל המשטרה הצבאית בצה"ל צפוי להפגיש בין תלמידי חינוך מיוחד למוסד צבאי אהוב וותיק - המטבח הצה"לי.

בשנת הלימודים הקודמת התקיימה תוכנית ניסיונית (פיילוט) להכשרה ייחודית של גיבורים קטנים עם משרד החינוך ומשרד הכלכלה לשילוב נוער עם מוגבלות שכלית ואוטיזם במעגל החיים והתעסוקה. במסגרת התוכנית, עברו תלמידים שלומדים במוסדות חינוך מיוחד הכשרה בבתי ספר מקצועיים ללימוד בישול והסעדה, במטרה להעניק להם בסיס של מקצוע להתחלת החיים במעבר מנעורים לבגרות עם מוגבלות בהשתלבות בשוק בתעסוקה.

הניסוי הוכתר בהצלחה והתרחב השנה לבתי ספר נוספים, מעבר לבתי הספר שהשתתפו בתוכנית בשלב הניסיוני. בגיבורים קטנים החליטו לחזק את הפרויקט, ויצרו קשר עם חיל הים וחיל המשטרה הצבאית, עם רעיון לפרויקט מקביל. הקשר עלה יפה ולפיכך זכה הפרויקט לשדרוג: תלמידי החינוך המיוחד שעוברים את ההכשרה בבתי הספר המקצועיים לבישול ולמסעדנות, יתנדבו במקביל יום בשבוע במטבחים הצבאיים של בסיסי חיל הים והמשטרה הצבאית, וכך יקבלו נדבך נוסף של התמקצעות שיסייע להם בהשתלבות בשוק העבודה.

עו״ד יריב וינצר, נשיא גיבורים קטנים, מסכם: "התוכנית המשולבת היא הגשמה של חלום, שמטרתו הסופית היא יצירת מציאות חדשה שבה ילדים אוטיסטים ומוגבלים שכלית שמגיעים לגיל 21 ויוצאים ממערכת החינוך, יזכו לעתיד מקצועי במקצוע שלמדו ולא יישבו בבית חסרי מעש".