קברניטי העיר חריש מתכוונים להגדיל את מספר התושבים לכ־100 אלף במטרה להפוך לעיר מרכזית באזור השרון הצפוני, אשר כוללת בית חולים, מרכז אקדמי ומקורות תעסוקה. כך עולה מתוכנית המתאר של חריש, שמקודמת בוועדה לתכנון ובנייה בעיר.

הוועדה בראשותו של מושיק גולדשטיין החלה בסדרת דיונים לקראת אישורה של התוכנית. גולדשטיין צבר ניסיון מהותי בקידום תוכניות מתאר עירוניות, כאשר היה ממובילי היבטים מרכזיים בתוכנית המתאר של גבעתיים – תוכנית שאושרה לאחרונה להפקדה בתום שמונה שנות עבודה.

התוכנית מתמקדת בפעולות שיינקטו כדי למצב את חריש כמוקד מרכזי, כלכלי ותחבורתי באזור באמצעות קידום תחבורה ציבורית, הקצאת אזור להקמת מרכז רפואי מתקדם ומרכז אקדמי בעיר וחיזוק מרכזים שכונתיים לצד תוספת מסחר, שישתלבו בגידול העיר במטרה לתת מענה לצפי גידולה של חריש לכ־65 אלף תושבים.

ישיבת ועדת התכנון חריש  (צילום: ועדת תכנון חריש)
ישיבת ועדת התכנון חריש (צילום: ועדת תכנון חריש)

גולדשטיין הבהיר כי הגדלת מקורות התעסוקה בחריש הוא יעד מרכזי של הוועדה וחיונית להתפתחותה כעיר, כדי שתגיע כאמור לכ־100 אלף תושבים בעתיד.

"אני מתכוון לפעול מול מקבלי ההחלטות להביא לאישור שר הפנים הנכנס את פיתוחה של חריש גם מעבר לגבולות הנוכחיים שלה", הוסיף גולדשטיין.

יו''ר הוועדה מושיק גולדשטיין (צילום: ועדת תכנון חריש)
יו''ר הוועדה מושיק גולדשטיין (צילום: ועדת תכנון חריש)

ראש העירייה יצחק קשת ציין כי חריש מתהווה לעיר משמעותית במרחבי השרון הצפוני. "תוכנית המתאר היא צעד נוסף לביסוס מעמדה של חריש כמוקד עירוני מרכזי לכלל תושביה תוך כדי שימת דגש על איכות החיים בה".