מחר (חמישי)  יצויין ברחבי העולם יום הפג הבינלאומי להעלאת המודעות לקשיים להורים בתקופה הראשונה להיוולדו של הפג, בטיפול הכרוך באתגרים, ולעיתים גם בעלויות כלכליות גבוהות. כ-10% מכלל הלידות בעולם הם ילדים פגים ורבים מהם זקוקים להשגחה צמודה, ושגרת טיפולים ומעקבים שונים שבגינם הביטוח הלאומי עשוי לזכות בקצבה שבמקביל מקנה הטבות במוסדות וארגונים אחרים.
 
הקצבה בסך כ-1,527 שקלים, ניתנת על ידי הביטוח הלאומי להורים לילדים החל מגיל 3 חודשים עד 9 חודשים. הזכאות לקצבה היא גם עבור ילד שנולד לפני שבוע 32 ושישה ימים, או ילד שנולד במשקל נמוך מ- 1,750 גרם.
 
הגשת הבקשה נעשית באופן ישיר במסגרת שיתוף פעולה ותשלום של הביטוח הלאומי לרוב בתי החולים לטובת שירות שנקרא 'מחלקה ראשונה' - בו עובד סוציאלי של בית החולים או המכון להתפתחות הילד מגיע אל ההורים ומחתים אותם על הבקשה לקבלת הקצבה מהביטוח הלאומי, בצירוף המסמכים הרלוונטיים. לאחר מכן, הוא מעביר זאת ישירות להמשך טיפול ללא צורך בפועלה נוספת מצד ההורים והם נכנסים ל׳מסלול ירוק׳ בביטוח הלאומי. במשפחה שנולד לה ילד פג ולא ביקשה את הקצבה, ניתן להגיש בקשה לביטוח הלאומי לבדיקה עבור תשלום רטרואקטיבי, בהתאם לתנאים. 
 
במקרים בהם ילדים פגים נאלצים להישאר בבית החולים להשגחה, או אף לחזור לאשפוז. הביטוח הלאומי עשוי להאריך את תקופת הזכאות לדמי הלידה במידה ותקופת האשפוז, של היולדת או הילד, התארכה למשך 15 יום לפחות.
 
הביטוח הלאומי: ״יום הפג הבינלאומי מאפשר לנו להנגיש, לחדד וליידע את הציבור על הזכויות שלו ועל ההשתתפות שהורים זכאים מהביטוח הלאומי. במיוחד בתקופה בה הם עסוקים בבריאות הוולד, יש סיוע מסוים שיכול לתת מזור בתקופה הזו ולשם כך הביטוח הלאומי נועד״.